Systembolagets reklamfilmer.....

........hoppas att det inte finns några föräldrar som går på den där skiten som ungarna säger!

"Om inte du känner för att köpa ut till mig, så känner jag kanske inte för att gå ut gymnasiet!"
= Är det mitt problem ungj_vel? För min del gör det inget om inte du går ut, det är inte min framtid!


"Vi är sex personer som ska dela en flaska med 12%, det blir typ 2% var vilket är som en lättöl, som du dricker till lunch varje dag"
= Om någon förälder läser detta: tjejen ska inte dela på vinet med någon annan, hon ska dricka hela flaskan själv!

Jag förstår inte vad problemet med att säga nej är i den här frågan, man kan ju bara räkna med en sak; alla tonåringar ljuger för sina föräldrar för att få dricka innan de är arton(; inte jag dock mamma!)


En annan liten tanke, fortfarande fast i OPRAH, carför gör amerikanarna glashälls-spis med gasplattor?! Jag har inte förstått dt här;ett av världens mest teknologiska land och man har fortfarande sådana livsfarliga, brandfarliga element i köket, visst är det lustigt?




Kommentarer
Postat av: Anna

Visst är den reklamen jobbig! Man blir irriterad när man ser den. För även om syftet är gott så tycker man som du säger att det inte borde vara så svårt att bara säga NEJ.

Oprah har jag inte sett på år och dar, men "fenomenet" gas-spisar är verkligen urbota dumt.

2008-10-29 @ 17:59:53
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0