Första tentan på spanska..

Tills igår skulle vi ha läst en halv på spanskan, 125 sidor, roman, på ett språk som jag aldrig läst någon seriös bok på förut. Men jag läste och jag tyckte att det gick mycket bättre än väntat, men jag hade ju läst en bok som jag bruka göra. Letat efter viktiga händelser, tagit citat, sökt sammanhang, ja helt enkelt som vi brukade läsa i engelskan, men icke sa Nicke, det funkade inte här! Vår lärare som jag numera kan refera till Hitler, skämt åsido (hon är jättesnäll bara inte igår), frågade mycket detaljerade frågor som t.ex: "Vad jobbade Antonios pappa med innan han dog?" Detta var inget jag hade fokuserat på eftersom han dog efter ca 10 sidor. Inte alls som jag hade tänkt mig och jag började därför fösta tentan ganska svagt om man säger så. Det värsta var att man fick inte räcka handen när man kunde svaret, utan hon sa en fråga och så kollade hon runt lite och så sa hon "Åsa" eller någon annan såklart.

 Det var hemskt iaf, och efter lektionen så var det två stycken som skulle behöva göra om det, lyckligtvis inte jag! Dock sa hon att jag börjat på ett IG eftersom hon trodde att jag inte läst boken eftersom jag inte kom ihåg svaren. Men att det blev  bättre och bättre, och att jag låg på VG nivå is lutet. Men det gör mig inte mindre nervös, jag kommer verkligen att behöva plugga stenhårt framöver; något som jag inte är van vid.

Hoppas att helgen flyter på utan feber vilket antagligen var en anledning till att jag inte minns så mycket detaljer. Men det här var iaf en bra läxa.

Nehe, back to business, tengo que estudiar.

Hasta la vista!

Kommentarer
Postat av: emma

Jag åker jättegärna med både dit och hem om jag får det :) Det är ju så jävla tråkigt att sitta på ett tåg i flera timmar dessutom. Du vet inte när ni åker på fredagen än eller? Jag har föreläsning den dan men jag åker nog till Gvd sen så åker ni inte för tidigt så åker jag gärna med :) Puss

2008-09-17 @ 13:34:56
URL: http://emkas.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Vilken elaking hon verkar vara, den där spansk-Hitlern... men du redde ju ut det tills slut. Grattis!



Dock är det väl en nyttig erfarenhet att ta med sig.



Har haft en hyfsad dag med mina elever idag, men funderar ändå på om jag är på rätt plats allt för ofta. Kanske är det meningen att jag ska göra något annat?



Vi hörs. Kram Anna

2008-09-17 @ 20:19:45
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Camilla

haha.. fan vilken lektion.. men du klarade ju det till slut så du är ju bäst!!! ska bli kul nästa helg!! puss puss

2008-09-17 @ 21:54:29
URL: http://millamirakel.blogg.se/
Postat av: emma

Men det låter toppen! Kollade på tågtider från Växjö och det går ett lite efter två som är i Hestra halv fyra så då kan jag bara ta mig till Smålandsstenar, för jag antar att det är därifrån ni åker? Puss

2008-09-18 @ 22:35:14
URL: http://emkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0