Återigen praktik.

Började min praktik förra veckan. Hade några riktigt bra, och ett par mindre bra lektioner. Men det är väl det det går ut på, att man ska hitta den bättre vägen och lära sig något nytt. Och det har jag sannerligen gjort!

Denna veckan har jag liksom förra 9 lektioner och det låter kanske inte så jobbigt men att snacka spanska, planera, göra läxförhör etc tar på mina krafter. Jag är jätteseg nu och i stort sett varje dag har jag sovit efter lektionerna när jag har kommit hem! Jag tänker att det kommer bli asjobbigt att undervisa i två ämnen, jag är verkligen klen!! Den som lever får se, det är ju bara 1,5 år kvar nu...

Jag har iaf haft några bra lektioner och genomgångar och det känns som att jag definitivt kan undervisa spanska på gymnasiet. Jag har alltid varit rädd för att det kommer att kännas för svårt men efter de lektionerna jag har haft så känns det verkligen alls farligt; jag har nog oroat mig i onödan! Det känns bra!

Nu ska jag iväg och kopiera några läxförhör och övningar inför morgondagen...Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0