I svamptider...

Var ute och plockade trattkantareller häromdagen, väldigt tidigt för dem faktiskt. Oavsett, så lagade jag och Louise en delikat måltid på denna svamp och som jag tänkte dela med mig av:

Fläskfilé och kantarell pasta (4 port.)

500 g fläskfilé
2 st scharlottenlök
5 dl creme fraiche
1 st Kvibille Gräddädel
trattkantareller
salt
peppar

tillbehör: bandpasta och sallad

Förväll svampen och ställ den åt sidan.  Skär ner löken och stek i smör, tillsätt sedan fläskfilén i strimlor och stek tills den är klar. Lägg i creme fraichen och låt den smälta
tillsammans med en hel ädelost. Efter detta så tillsätter du svampen och salt peppar efter behag.

Hittade på receptet allt eftersom att vi gjorde maten och det blev fantastiskt gott! Testa det!

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej Åsa!

Tog direkt en kopia på receptet, det är bara att hoppas att det kommer hem några trattkantareller (på ena eller andra viset;-)) så jag kan testa receptet.

Ha det så jättebra borta i Sevilla....och försök hinna med att blogga lite...så vi får höra hur du har det.

KRAM från Monica med familj

2009-08-27 @ 12:06:11
Postat av: Monica igen

Hej igen!

Nu har vi testat receptet med en massa olika svampsorter och det var kanongott!!!!;-)

2009-08-30 @ 13:54:22
Postat av: Åsa

Vad bra! Jag tycker verkligen att det var jättegott!

2009-08-30 @ 20:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0