En fullspäckad dag

Idag ska jag snart ha ytterligare ett möte om min utlandstermin. Hoppas att detta går bättre än de tidigare, och att det faktiskt kommer leda till något. Hitills har det inte hänt så mycket och jag har inte fått veta något som jag inte tidigare vetat om, men det är ju några månader kvar tills ansökan måste vara inne, dock mycket som ska göras innan dess...

Efter mötet ska jag börja läsa min nya, fina, spanska bok: "La Mujer Habitada" av Gioconda Belli, som inte alls känns intressant. Jag ska dock ha läst 140 sidor tills på tisdag och 265 tills på torsdag -vilket känns som en omöjlig ekvation- men det får väl lösa sig på nåt sätt....

Sedan ska jag och Carro ta lunch på Ica Maxi -budgetlunch. Sedan ut på stan och ragga present till både Patrik och Staffan -vet inte alls vad jag ska köpa?!

Efter detta kommer det bästa: ikväll ska jag och Carro ut och käka på Verona -som enligt mig är den bästa restaurangen i stan. Jag ska ta deras berömda plankstek: uhm, gott! Sedan blir det hem till Carro och pimpla lite vin och spela "Buzz". Ska bli mycket trevligt!

Och imorgon väntar tentan i fonetik. Jag hoppas verkligen att jag får VG denna gången så att jag blir lite peppad, är så skoltrött nu för övrigt och det skulle behövas lite bättre betyg för att höja mitt dåliga spanska självförtroende! Grammatik tentan gick bra, ca 10p från VG, vilket är klart mycket bättre än tidigare resultat. Jag är nöjd med det även att jag hade hoppats på ett VG, men huvudsaken är att jag äntligen förstått det där med konjunktiv, si-satser etc. FINALLY! 

På söndag börjar jag återigen att fasta, ska bli skönt, jag behöver verkligen det nu. Jag är alldeles för trött, slö och hängig: rensa kroppen och bli en ny människa. 

Nehe, tengo que estudiar...como siempre.


http://www.youtube.com/watch?v=klVEWiIIrEQ&feature=related
-ljuv musik i mina öron,

 -man måste höra hela låten, annars så kanske man tycker att den är lite väl mycket gospel (vilket jag inte alls gillar)

Kommentarer
Postat av: Anonym

.........Och priset för längsta blogginlägg går till........Åsa Backhouse!!!!!!!!!!!!!!

Haha skojar bara. Hoppas det gick finemang på tentan. Nu är vi lagom peppade till fastan också va!? :0)

2009-03-01 @ 12:48:27
URL: http://louisewernvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0