Roadtrip till Gävle och Stockholm avklarad.

Mitt i allt arbetande denna sommaren har det lyckats bli en härlig semester vecka iaf. Välbehövd. Jag blev ledig på lördagen v.29 och då åkte vi ut till min klasskompis Monia och hennes man och barn, och en annan klasskompis med partner, ut till deras stuga i Bolmen där vi mycket roligt. Vi åkte ring efter en båt, drack vin, grillade och pratatde "muchísimo" med spanska! Super trevligt.

Måndagen så började vi vår roadtrip uppåt landet. Vi drog iväg lite senare än planerat, som vanligt, så vi var väl framme runt 17.30 . Total tiden ca 6 h men då satt vi i kö i Sthlm i 45 min, men det r ju sånt som händer. När vi kom fram hade mormor lagat mat till och sedan drog jag, Patrik och mina kusiner Sara och Malin på en uteservering i stan. 

Tisdagen så åkte vi till lilla Ockelbo och därmed morfar med fru, moster med man, och kusinerna Ida, Annie och Olle. Vi fick min favorit mat som Ulla brukar göra: kokt torsk med äggsås. Det bli aldrig lika gott när någon annan gör det! sedan åkte vi ut till min andra mosters stuga och kollade på deras renovering, blir spännande att se hur det blir när det är klart, men tar väl en 5 år innan man kommer dit igen!! Efter detta blev det hem till Gävle igen och en lugn kväll.

Onsdagen påbörjades med förmiddags promnead runt hamn området, det är fin stad Gävle måste jag säga. Vi hade inga särskilda planer för dagen så vi åkte och handlade lite och bara slappade. På eftermiddagen fick jag och Patri för oss att vi skulle till Systemet och vi gick innåt stan (mormor bor ca. 10 min ifrån det om man går rätt) och vi traskar på...efter ett tag inser jag att vi har nog gått lite väl långt...och till slut vände vi och den lilla promenaden tog ca 1 timme istället. Well done! Men motion är ju gott så det gick ju bra! På kvällen skulle mormor på konsert med min moster och hennes man så jag och Patrik hade mmf (=mormorfritt!). Drför drog vi in till stan och satt ute på en servering under "Sommarkväll" som det tyligen kallades. Vi satt bakom scenen på något ställe och lyssnade på Markoolio, Markus Fagervall och Alice, men vi har ingen koll vemsom sjöng vad...men det  var det enda stället som hade lediga platser. Helt ok, när min kusin slutade jobba kom även hon förbi och tog ett glas vin. Efter detta gick vi till ett annat ställe och sedan hem..

Torsdagen började med att vi körde min tredje moster till hennes kickoff med det nya jobbet, mormor börjar bli lite virrig så vi tänkte att vi kunde bespara henne lite arbete iaf. Sedan bar det av till Gåsholma, det finaste stället uppåt landet. Mammas kusin (som vi umgås mycket med) har stuga där, prcis vid havet och det är så vackert. Jättetrevligt att träffas igen och vi fick även här mycket god mat!  Efter detta var det dags att åka in till stan igen coch äta middag med Moster Eva och Lennart, där vi blev bjudna, vilken lyx! Jättetrevligt och mmysigt att sitta på utservering. Har inte ätit utomhus såhär många gånger på hela sommaren som på denna veckan! Kvällen fortsatte med att vi gick ut och dansade lite med mina kusiner, mycket trevligt! Det var verkligen skitkul att träffa igen nu när det var så länge sedan sist! Det får inte ta såhär lång tid nästa gång...

Fredagen så åkte vi ner till Sthlm till våra vänner som vi träffade på Dominikanska. Kvällen så gick vi ut och käkade på Melker Anderssons "Pontonen". Där lyckas klant-Åsa att glömma kameran, men tacka guden så kom den tillbaka!  Efter deta vinglade vi hem och tog det lugnt.

Lördagen så drog vi till Slussen och tog båten över till Gröna Lund där vi var ett bra tag. När vi kom dit var det jättelite köer och vi kunde ta det lugnt men efter ett tag så kryllade det av folk eftersom "Sommarkrysset" spelas in på Grönan. Detta resulterade i att vi såg massvis med kändisar: Måns Zelmerlöv, Roger Pontare, Niclas Wahlgren, "Kicken" från Poodles, Peter Magnusson, Putte ifrån "Så ska det låta" och såklart Carolina Gynning. Vi stod bakom kameran när hon vinglade förbi i sina ca. 15 cm höga, hemskt fula orange skor, och tur var det...hade inte varit så kul att bli tillfrågad något där...rugsig och dan efter alla åkturer. Måste säga att höjdpunkten var "Fritt fall", jag älskar den alltså...finns ingen mer obehaglig/skön känsla! På eftrmiddagen drog vi hem och åt jättegoda grillspett och förfestade med en mycket fruktig Piña Colada och alla möjliga andra drycker. Vidare drog vi till stan och festade tills på natten nån gång...mycket nice! Var verkligen en supertrevlig helg!

Söndagen blev det bakis-pizza, "Borat" och lite senare hemgång. Blev dock ett till stopp i Ölmstad hos storasyster, då var det myckt välkommet med mackor kan jag säga... Sedan hemma i Fållinge igen!

Och igår fick jag tag på boende i Sevilla; thank God! Det tog lite tid!=)


 

Kommentarer
Postat av: Adam

grattis till lägenheten! skönt att allt löste sig :)

2009-07-29 @ 19:08:04
URL: http://theadamlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0