Ballongflygning, Barcelona och födelsedag!

Söndagen förra veckan åkte jag ju upp till Göteborg för att vi skulle till Barcelona och för att vi skulle flyga ballong. När vi kom dit och började styra bilen mot uppsamlingsplatsen började det regna och vi kände att det var kört...men efter att vi väntat 45 min så bar det iväg. Jag som inte ens är höjdrädd var nervös som tusan och kände bara att vi skiter i det här! Men vi åkte iväg och ganska snart var vi uppe luften, läskigt men väldigt häftigt! Det kändes verkligen högt, kollade man över kanten så fick man mer eller mindre svindel! Men det gick bra, vi flög ca 1,20 min och sedan skulle vi landa men det gick mindre bra, men efter ca 3 stycken försök och ett antal iskrapningar i trätoppar tog vi oss tillslut ner. Mycket spännande! Efteråt fick vi hjälpa till att knöla ner ballongen i säcken och sedan var det skumpa och dubbning. Jag blev "Markbaronessa av Öxnäs" och Björn "Markbaron av Öxnäs", man undrar ju hur många det var som trodde att vi var ett par!?

       
Bilden i mitten är Björns lägenhets område!

På måndagen drog vi iväg till Barcelona och till vår härliga lägenhet på Calle Aragó. Vi spenderade första dagen med att shoppa, under resten av tiden åkte vi mycket hop on- hop off buss och så åkte vi dessutom linbana. Vi lyckades att ta oss ner till stranden en av de första dagarna efter mycket om och men, eftersom de där bussarna går inte så fort......Det har också förtärts en hel del tapas och en massa sangria och rödvin! Det har varit en oerhört kul resa och jag nog knappt aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv; jag lovar jag fick träningsvärk i magmusklerna! Fick även en del komplimanger om mitt språk; 3 personer frågade mig om jag bodde i Barcelona eftersom jag hade sådant flyt i mitt språk! Jag måste säga att jag känner mig ganska nöjd över det betyget! =)
+ träning av spanska och ett exellent umgänge och massvis med SOL!
- jag fjällar både på näsan och kinderna =(



Och idag är det min födelsedag och den ska speneras med att skriva uppsats.....jippi! Grattis Åsa! Men jag får tänka de trevliga saker som har hänt under veckan och glädjas åt dem..........Har även en annan nyhet (från min mail) :
"Tisdagen den 12 maj vill vi på Internationella avdelningen samla alla studenter som ska läsa utomlands under höstterminen 2009. Vi kommer kort att informera om vad som gäller när man är utomlands, vad man ska tänka på innan, under och efter sina utlandsstudier." VILKET INNEBÄR ATT JAG SKA TILL SEVILLA I HÖST! Glädje och tårar infann sig vid beskedet men nu när chocken har lagt sig så inser jag att det kommer bli mycket roligt...vilken erfarenhet!

Bilder ifrån både ballongflygning och Barcelona resan finns att se på Facebook.

Kommentarer
Postat av: Moster Monica

Ett stort GRATTIS på födelsedagen!! Hoppas den blir alldeles utomordentligt bra!

Hälsningar från alla i Ockelbo

2009-05-11 @ 11:06:54
Postat av: Anonym

Tackar så mycket!

2009-05-11 @ 11:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0