Första tentan i Spanien avklarad.

Idag har jag gjort min första tenta här i Spanien och jag tyckte att det kändes ganska bra! Sen såg att alla andra (dvs. alla spanjorer) hade skrivit jättemycket och då fick jag lite ångest men sen tänkte jag att det är väl som hemma: när man inte riktigt vet svaret så fyller man ut med all möjlig skit! Det är väl så att spanjorerna vet hur man ordbajsar och jag har inte lärt mig det ännu; men om ytterligare några veckor kanske...

Den här veckan har jag varit tvungen att köpa två böcker till denna vidriga kursen och det känns sådär, tacka guden så är iaf böckerna här mycket billigare än i Sverige! Det är ju säkert böcker som jag kan ha nytta av efterråt också, när jag kommer tillbaka hem; frågan är bara hur jag ska få med mig dem; det var ju övervikt redanpåvägen hit!



Mina fina böcker: "Hablar y escribir correctamente" (Prata och skriv korrekt), "Perdón, imposible" (Fölåt mig, omöjligt), och Gabriel García Marquez "El Coronel no tiene quien le escriba" (Översten har ingen som skriver till honom) som är en bok i min latinamerikanska realia-kurs. Dessa böcker kommer att var mina bästa (o)vänner denna helgen och vissa av dem hela min vistelse! Den blåa saken är en slags mapp som alla spanjorer springer runt med, den rymmer alla ämnena, och massa andra saker; väldigt praktiskt faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0