Konstiga saker som spanjorer gör.

Konstiga saker med spanjorer:

 

1)      De har jättekonstiga avlånga kuddar istället för vanliga.

2)      De har inte täckena i påslakan som hemma utan de har ett lakan och på det lakanet lägger man ett ”täcke” som mer ser ut som ett sängöverkast.

3)      De går med skor på sig inomhus.

4)      De är aldrig i tid! Räkna med minst 30 minuters försening!

5)      De plockar inte upp hundbajs på gatan: jag vet inte om jag har sett så mycket hundbajs i hela mitt liv!

6)      Det finns inga vanliga elektriska ugnar och spisar, bara gas.

7)      De äter middag vid 21-22 på kvällen, ingen vet hur sent de går och lägger sig!

8)      Nästan alla vägrar att prata engelska, lite som i Frankrike (iaf i den här delen av landet!)

9)      De blandar ut sitt rödvin med antingen Coca-cola eller med Fanta Lemon (nu tycker jag ju att det är ganska gott men det är lite lustigt!)

10)  Ibland blanda de till och med ölen med något citronaktigt och vitt vin.

11)  Sänggaveln sitter inte fast i sängen utan i väggen. Det betyder alltså att sänggaveln och sängen inte alls behöver se ut likadant.

12)  Postlådorna sitter inne ett rum så varje dag när postgubben kommer så ringer han på porten och väcker alla i huset så att han kan komma in!

13)  Jag pratar fort men jag slår vad om att folket här pratar hundra gånger snabbare!

 

Detta är allt jag kan komma på just men jag kommer nog att lägga till några saker innan terminen är slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0