PORTUGAL

+ Vacker utsikt

+ Många kullar

+ Fina hus med kakel på väggarna överallt

+ Billigare än Spanien och definitivt billigare än i Sverige!

+ Schysst barområde; massvis med folk

+ Trevligt hostel även att jag vanligtvis är emot det!

+ Häftig Jesus-staty

+ Spännande slott

+ Kan ha ätit världens godaste pizza där.

+ Klar luft

+ Galna tanten som försökte att tvinga mig att äta pannkakor på vårt hostel: mycket rolig!

+ Michael som blev jätteful och bara sa tre saker på kvällen: 1)”Why did we go to Portugal/where are we?” 2) “I wanna go to Jesus head, why can’t we go to Jesus head?!”3) “Let’s play in the sand, we can make a sand castle- the Swedish way!!”  Jag vet dock inte hur man bigger ett sådant slot och dessutom var det bara 14 grader ute på stranden så jag var inte så intresserad men det var riktigt kul!!

 

-Kallare än Sevilla

-Lite halvgnälliga människor med i bilen…

-Många kullar är mycket mysigt men också jävligt jobbigt!!

-Dyrt att gå in på nattklubb

-Många ställen att köra fel på…

-Ganska slitet och mycket fattigt på vissa ställen

-Mycket svårt att hitta en affär som säljer mat

-Portugiserna var ganska askass på spanska

 

Sammanfattat var det iaf en mycket roligt resa om dock lite kort!!

 

Michael och jag med utsikten från slottet!! Finns massvis med bilder på Facebook, dock på Michael's sidan men man kanske kan hitta dem på min också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0