Update!

Japp, så då är jag äntligen i Italien och har varit här i 1,5 h veckka. Som vanligt med min tur när det kommer till att flyga så började ju inte resan så bra. Jag vaknade i tid och fixade i ordning mig och allt, tog bussen till tåget och tåget till Kastrup. Allt bra!! Men så går jag fram till tavlan för att kolla vart jag ska checka in mitt bagage...och vad står det där?? Flight XXXX Bologna 8.30 canceled!! Som vanligt alltså! Något irriterad går jag fram till personalen som fixar en biljett till mig med mellanlandning i Frankfurt, vilket var en flygning jag kollat på men som jag inte tog eftersom jag ville flyga direkt för en gångs skull, och som dessutom hade varit lite billigare!! Så lurad blir man alltid!! Jag frågade varför det var inställt men det kunde de inte svara på så antagligen var det för att det var för få resenärer eftersom det bara var ca 100 stycken, vad jag fick höra efteråt iaf! Så nu har jag inte bara bannlyst Spanair och Airberlin utan även SAS!! Jag tror jag får ta tåget ner nästa gång!! Jag fick iaf min väska denna gången vilket är under!!

Väl framme, mötte Lee mig på flygplatsen och vi åkte till Forlí som mer eller mindre är staden som guden glömde!! Det var riktigt nice när jag kom hit dock med underbart väder och picnic i den underbara parken men de senaste dagarna har vädret inte varit så fint och det finns absolut ingenting att göra här! Jag förstår att Lee har varit otroligt uttråkad här, för det finns verkligen ingenting och allt är stängt hela tiden!! Det finns inga saker att se direkt förutom den gigantiska parken, vilken i och för sig är undebar, men seriöst inte mycket att se eller göra. Folk är allmänt off och nej, inget händer direkt. Så det har varit mycket laga mat, dricka vin, och kolla film vilket i och för sig inte är fel...men jag kan ju inte säga att jag inte längtar efter Sevilla! Men på onsdag så åker vi iaf!!

För övrigt har vi varit i Bologna och träffat Lee's tutor vilket var intressant. Bologna var en mycket trevligare stad med mer liv och rörelse! På måndag ska det bli Rimini eftersom vädret ska vara bra, så jag hoppas på en beach-dag!! Resten av helgen blir nog ganska lugn, kanske utgång ikväll?!! Vi får se...vi ska iaf iväg och simma nu om en stund!! Nice, eftersom det spö-regnar just nu!! :)

Oavsett att det varit lite tråkigt här pga Forlí så har det varit underbart att vara tillbaka med Lee! Jag känner verkligen att jag har tagit rätt beslut och det kan ju bara bli bättre!!:)

Hoppas alla därhemma har det jättebra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0