Melodi-festivals fenomenet

Jag blir lika imponerad varje år över antalet människor som engagerar sig i Melodi-festivalen. Och hur stort Melodi- festivalen faktiskt är i Sverige. Om amn jämför med andra länder så känns det som att Sverige är mer eller mindre besatt, jag läste i nån tidning att mer än 70% av svenska befolkning bänkar sig framför eventet varje lördag!! 70% det är en massa människor det!! Visst är det väl ganska kul att titta på men så intressant? Det har också gått från en tävling där de oupptäckta hade deras chans och möjlighet att slå igenom till att vara en tävling för gamla  Idolare som redan haft lite tid rampljuset eller avdankade b-sångare som tror att de ska göra comeback. Tråkigt måste jag säga, jag skulle föredra dn gamla versionen tillbaka! Kul dock med gårdagen när det för en gång skull var ett okänt band som skickades till final!



Gårdagens vinnare!

Kommentarer
Postat av: anna

Jag tyckte också att Timotej var bra, som du vet...



Tror att antingen älskar man melodifestivalen, eller så bryr man sig inte nämnvärt.



Kram :)

2010-02-22 @ 16:52:53
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0