Kora bil i England ar intressant!

Tja!!

Idag har jag kort massa bil i det har mycket lustiga landet. Vi besiktade bilen haromdagen men den gick inte igenom sa idag ska de laga den och ombesiktiga den i en verkstad utanfor Darwen. Pga sa var jag tvungen att kora fran Rochdale dar Lee jobbar hem till Darwen och pack ur bilen for att sedan kora upp den till verkstaden. Att kora har ar verkligen annorlunda. Inte nog med att allt ar pa fel bade inne i bilen och utanfor sa har de dessutom andra skyltar an oss, hastighetskameror overallt (tom i centrum av stader), och rondeller som ar sa sma att man kan kanppt se dem (tank den enda rondellen i Anderstorp fast typ halften sa stor) dar man da maste lamna foretrade fran hoger. Det ar mycket forvirrande!! Sa idag korde jag ju helt sjalv, i vanliga fall sa har jag iaf Lee som sitter och paminner mig om alla konstigheter innan de dyker upp! Lee hade dessutom gett mig en vagbeskrivning som skulle ta mig pa mindre vagar idag men istallet sa drog gps:n med mig till motorvagen! Tacka guden var det lugnt idag, annars sa tycker jag att det ar stressande att kora dar eftersom det ar 4 filer och trafik overallt! Och de kor som galningar har! Jag trodde att Spanien var illa men nej, England ar 100 ggr varre. De ar mycket hetsigare, kor mycket fortare och de byter filer utan att ens kolla i doda vinkeln (ser det ut som iaf)!! Efter den har upplevelsen sa kommer det att kannas som en dans att kora i Spanien nar vi flyttar ner!

Efter att jag antligen hade lamnat bilen sa tog jag cykeln och cyklade ner till Darwen, en ganska kort cykeltur, endast 2 miles (3,2 km). Problemet ar att verkstaden ligger i en dal och Darwen i nasta dal sa for att ta sig dit fick jag forst cykla i ca 1 km uppforsbacke! Min lar var mora efter det!! Men jag gav inte upp! Sen efter det har jag dessutom varit och simmat 40 langder! Gott gott!! Jag kanner mig sa nyttig nufortiden! :)

Och nu sitter jag och kollar pa Glee, och skickar mejl! Jag hade fatt ett mejl ifran en skola utanfor Alicante men det fanns inga oppningar just nu, men jag fick en lank med alla brittiska skolor i hela Spanien och dar fanns nagra stycken som jag inte mejlat annu. Jag hoppas pa det basta!  I want to go now!! :)

Ahhh, vad jag ar sugen pa oliver! Det hade varit gott nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0