Upplopp i Manchester

Igar var en valdigt konstig dag. Sjalvklart hade vi hort om upploppen i London, men vi trodde inte att det skulle na var stad. Ca 16.30 igar ringde Lee mig och sa att upploppen hade spritt sig till Salford, den stad dar vi bor, precis jamte Manchester. Lyckligtvis inte var del av stan iaf, dock endast en20 minuters promenad ifran var laganhet. Nar Lee ringde satte jag pa BBC news Manchester for att fa lite mer info och inom en timme hade de dragit igenom ett kopcenter (dar vi brukar handla), satt eld pa ett bibliotek, flera bilar, krossat ex antal butiksfonster, tant eld pa var Lidl-butik, och 70-80 galna idioter hade attackerat polisen med tegelstenar osv. Helf ofattbart!! Innan kvallen var slut hade de dragit in Manchester centrum krossat antal rutor pa storsta shoppinggatan, brutit sig in Arndale, Manchesters storsta kopcenter som redan var utsatt for tva terroristattacker, satt eld pa en stor kladbutik, gjort sonder och plundrat massor med affarer pa King street (dar alla lyxiga affarer ar) och bara gjort allman skada.

For mig ar det ofattbart att folk kan forstora pa detta sattet.. Vad tror de att de ska vinna genom att gora det? Och detta vara bara Manchester.. Massor med brittiska stader ar drabbade, pa flera stallen har de brant ner otaliga butiker och lagenhetshus, massa manniskor har forlorat sina hem. Till vems nytta? Vem har fatt rattvisa? Jag tror inte att det ar mannen som blev skjuten av polisen i London forra veckan iaf. Inte heller hans familj.



Market Street, Manchester igarkvall. Forjavligt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

helt ofattbart ju. usch så bor du så nära, blir ju orolig ju.. ta hand om dig vännen!!

2011-08-10 @ 22:40:34
URL: http://millamirakel.blogg.se/
Postat av: Camilla

skönt att höra. ja, jag tänkte hinna med o uppdatera men har gärna fullt upp. planerat nått varje dag. sen har jag börjat misstänka att Naemi fått kolik, så eftermiddag/kväll har hon svårt att komma till ro och gråter mycket så jag ska ringa bvc imorgon.

2011-08-11 @ 18:37:10
URL: http://millamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0