Besök från Sverige!

Snart kommer mamma och Svante och hälsar på, fredagen den 4 mars för att vara exakt. Bara två veckor kvar typ! Detta är vad som skrämmer mig för innan dess ska jag:

 

- 4 examinerande seminarier

- läsa stora delar av Don Quijote på spanska

- skriva 7-12 sidor på min c-uppsats

- läsa en bok om spansk lingvistik

- skriva klart en rapport som jag fortfarande inte gjort!

 

Känns någorlunda stressande men veckan efter nästa vecka har jag hela veckan fri till att jobba så det ska nog lösa sig! Det är rätt konstigt det här med distanskurs för vi måste ha i stort sett full närvaro: får bara missa ETT seminarium på hela terminen, på tillsammans tre kurser Jag tycker det är lite konstigt eftersom vi har seminarier typ varje vecka vilket innebär att jag faktiskt har fler obligatoriska träffar nu än när jag pluggade på plats. +att vi ha mer att lämna in under tiden! Kanske borde läsa nästa kurs på plats iaf!! J

 

Ska iaf bli kul att ha mamma och Svante över, de blir d första som kommer hit. Jag undrar vad jag ska underhålla dem med under veckan? Får väl ta med dem på stan och visa dem lite sevärdheter eller kanske ”The Imperial War Museum” som vi ser från balkongen…och lite shopping får det ju bli! Vi får se!

 

Jag hoppas att det har blivit ännu vårigare ut när de kommer. Det är ca 10 grader här idag och inget regn faktiskt! J Skönt, men det skulle vara några grader varmare och lite sol också!

 

Nehe, åter till studierna! Wiiiiiiiiiiiii!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0