Uppdatering!

Tiden flyger iväg och nu är det redan 15 mars! Jag har bott i England i snart 2 månader, vad hände med dem?!

 

Första inlämningen till c-uppsatsen gjord, lyckades få ihop 11 sidor till slut och nu är jag nervös inför nästa inlämning som ska bestå av 14-19 sidor till, och de ska in 11 april! Bara ca 4 veckor kvar, nervöst. Jag känner att jag står lite stilla för tillfället då jag väntar på enkäter ifrån några olika spansk-lärare hemma i Sverige och jag önskar de kommer in snart! Hela nästa vecka ska tillägnas till den iaf. Det kommer att bli tufft att få ihop det tror jag… Jag önskar att vi vore två personer som skriver ihop istället som det är hemma på HH men jag får väl överleva! Denna veckan känns väldigt intensiv, måste hinna med att skriva en bokanalys av Don Quijote och läsa två olika böcker innan den är slut. Jag längtar efter början av juni när jag äntligen kommer att vara klar med detta! Vilken frihet det kommer att vara!

 

Snart ska jag åka hem också. 30 mars åker jag och så stannar jag tills 3 april. Kommer antagligen att vara några mycket hektiska dagar, jag ska hinna träffa några kompisar och umgås med mina kära bröder och ett 50-års kalas till helgen! När jag kommer tillbaka är det dessutom Mors-dag här. Jag har aldrig tänkt på att Mors-dag är vid olika tillfällen i olika länder, har ni det?!

 

Denna helg har varit intensiv. I fredags morse åkte jag och lämnade mamma och Svante på flygplatsen efter deras vecka här! Det har varit jättekul att ha dem här, även att jag var tvungen att plugga en hel del men jag tror de var nöjda ändå! När jag kom tillbaka hade jag seminarie om Don Quijote. Sedan har vi haft folk sen i lördagskväll och de åkte hem idag på morgonen! Varit väldigt trevligt dock! Vi har hittat en mycket trevlig pub nere i centrum där en pint bara kostade £1.85: känns nästan som Spanien! Jag har även hunnit med en runda till IKEA för att fixa min efterlängtade skohylla och en spegel och även lite annat smått och gott! Lyckades även att komma hem med lite svenska skorpor och cider! Gott!

 

Har även kollat på ”Paranormal Activity” 1 och 2. Långa diskussioner kom ifrån de här filmerna. De är ganska ologiska, fattade inte alls hur de hängde ihop men efter att ha googlat idag insåg jag att vi sett ett av de tre möjliga sluten och med ett annat slut så fattar jag hur det hänger ihop. Diskuterade också långt om länge om den bygger på en sann historia eller ej, men nu har jag svaret: NEJ! Det är fejk, ingen sanning och alla skådespelarna lever fortfarande. Ska tala om detta för Lee’s bästa kompis så trodde att det var sant till 100%! Roligaste var att när vi kollade på en av filmerna så trillade en IKEA plastkasse ner från en hög med andra kassar och killarna freakade ut totalt, jag bara skrattade! Jag erkänner dock att jag hoppade till några gånger under filmens gång.

 

För övrigt så är här ganska lugnt. Jag trivs i min nya stad, jag svär lite över den dyra kollektivtrafiken och på att spårvagnen slutar gå alldeles för tidigt på kvällen men annars är det bra! Lägenheten börjar äntligen bli lite mer personlig, inte så vit längre nu när jag har, hör och häpna, köpt lite ljusstakar! Det trodde ni inte va?!! Har även fått lite färg i badrummet med lite mattor och nya handdukar! Härligt!

 

Nu ska jag återgå till mina studier, gud va rooooligt! Inte alls faktiskt! Men det måste göras!!


Kommentarer
Postat av: jenny

det roliga var att albi gav mig din mailadress för att jag skulle kontakta dig om jag hade frågor om sevilla, fast det gjorde jag aldrig. och istället httade jag din blogg när jag sökte på "spanska 61-90", för den kursen verkade inte finnas på studera.nu

i början längtade hem men nu trivs jag jättebra här, fin stad, trevligt folk och vädret är det inget fel på! jag bor nära parque amate, om du vet var den ligger? och pluggar på pablo de olavide. var läste du?

2011-03-24 @ 21:36:16
URL: http://jennners.blogspot.com
Postat av: jenny

jag läser på språkprogrammet så jag kunde välja ungefär vilka kurser jag ville, så länge de var på spanska. jag hade tills i förra veckan att välja klart och nu har jag skrapat ihop 33 créditos, och förhoppningsvis får jag dem också, vill helst inte ha problem med csn eller nåt sånt. vissa av kurserna jag har verkar dock lite svåra, även om de är optativos... organisation och information verkar inte vara spanjorernas starka sida, och när det kommer till universitet så tror jag inte att upo eller ipo (instituto pablo de olavide)som de kallar det här är det bästa stället man kan hamna på. men ja, som sagt, erfarenhet.

tack för länken till studera! nu har jag hittat lite alternativ för den kursen, får se var jag hamnar.

2011-03-26 @ 12:20:55
URL: http://jennners.blogspot.com
Postat av: jenny

jo men även om jag inte hade några speciella kurser så ville jag ändå ha något som jag kunde ha nytta av så det var lite jobbigt att få ihop 30 hp i alla fall.

haha och copisterías är nice, speciellt skylten som påminner om att man bara får kopiera 10% av innehållet i en bok.

2011-03-28 @ 21:36:39
URL: http://jennners.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0