Mojligt rum...

Idag har vi varit sjukt duktiga Lee och jag! Igar gjorde vi absolut ingenting, bara sloade och kollade film hela dagen forutom ett litet besok hos optikern for Lees del inte min! Idag har vi iaf stadat vart rum, bade gymmat, simmat och bastat, tvattat, och lagat mat. Jag har dessutom fixat till mitt exjobb med den kritiken jag fick sist, bara lite sma-andringar men nu ar det iaf gjort. Skont!

Vi har aven hunnit med att satta upp en profil pa en sida dar man soker rum i nagon trevlig sjals laganhet i Madrid. Vi hade bestamt oss for att vi INTE skulle bo inneboende igen for vi ar ganska trotta pa det men det ar billigt. Eftersom vi inte vet sakert annu om vi far jobb eller inte, och eftersom vi knappast ar rika :(, sa kanns det som det mest logiska alternativet till att borja med. Kan ju vara bra att spara ihop lite pengar, jag har ju fortfarande inte fixat min tand som gick sonder 2009 innan jag akte till Spanien. Min lagning sitter ju kvar och den funkar an sa lange men jag vill garna ha en ny fin porslinstand igen. Jag ska be om ett kostnadsforslag nar jag ska till tandlakaren nu nar jag kommer hem. Oavsett, har vi iaf idag anmalt intresse pa ett rum mitt i centrala Madrid och jag hoppas att vi far det. Sjukt bra lage, och det var ok med par och det ar ett dubbelrum. Nice! Men vi far val se om vi far det eller inte, jag minns forra gangen jag letade och da tog det val typ 4 veckor innan jag hittade nat bra.

Idag ar det redan torsdag och pa fredag nasta vecka aker jag hem. Tiden gar sa otroligt fort! Det ar stressande! Lee jobbar dessutom ytterligare 48 h denna veckan om man raknar med denna natten. Kul jul! Men som tur ar sa jobbar han bara 2 pass nasta vecka. Det ar ju ganska schysst nar han jobbar natt ocksa for da har vi iaf dagarna tillsammans. Men fortfarande blaaaaaaaaaa. Hade ju varit trevligast om vi bada varit lediga tillsammans.

Goda nyheter iaf att jag kommer att ha fullt upp nar jag kommer hem: massa plugg, massa familj, massa vanner att traffa och forhoppningsvis ganska mycket jobb pa mitt Ica! Hoppas tiden kommer att flyga fram hemma ocksa. Jag vill ha 14 januari nu!!



Mitt trevliga rum i Sevilla. Jag saknar Calle Asunción 14 och min underbara roomie Jeanne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0