Sömn

 

Att Lee jobbar natt ger mig sjukt konstigt sömn. Jag går och lägger mig i hyfsad tid men sen kan jag inte sova… och sen när han kommer hem säger jag varje dag: “Nu ska jag gå upp”, men det händer aldrig så idag vaknade jag vid 12 istället för 9 som jag hade planerat.

Just idag känns det helt ok med skolarbetet men jag går upp och ner. Emellanåt får jag panik och känner mig helt sönderstressad och i nästa är jag helt lugn. Idag ska jag iaf skriva klart min teoribit, jag har ynka 1 sida kvar att skriva och detsamma på metoden. Med dem tillsammans med de andra är jag iaf uppe på 20 sidor och då har jag inte ens börjat med emperin eller analysen ännu. När man skriver själv behöver man tydligen bara skriva ca 30 sidor men jag tror jag kommer landa mellan 35-40. Men vi får väl se. Det som stressar mig mest just nu är att det fortfarande finns 2 lärare som inte svarat på min mejlbaserade intervju, och det är vitalt för mitt exjobb att de svarar. De har haft ca 7 veckor på sig och jag har påminnt dem osv, så när jag kommer hem nu måste jag åka upp till skolan och påminna dem en sista gång för det verkar ju inte som att de laser sina mejl! Dock innebär det att jag inte kommer att kunna lämna in allt i tid till nästa deadline heller…Jag hatar att vara beroende av andra.

För övrigt ska jag dessutom börja skriva min VTM-hemtenta idag eller imorgon. Ser inte framemot den. Sista uppgiften på tentan ser verkligen ut som en matteuppgift och bara den gör att det känns som att jag inte kommer att få godkänt!

Den här helgen som är min sista som boende här i denna lilla stan, kommer att vara skittråkig. Jag ska bara plugga och Lee jobbar natt tills måndagmorgon. Känns inte ens so matt det är fredag… Hoppas att ni andra får en trevlig helg iaf!

 

För att motsäga mig själv lite så längtar jag faktiskt lite efter jul just nu. Kollade på gamla bilder från Sevilla idag och det var så fint vid jul även att det var någon snö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0