I Svedala igen! :)

Hej!!

 

Som vanligt har det gått lång tid mellan uppdateringarna, men det är det som händer när livet kommer i vägen!

 

Nu har jag varit hemma i Sverige i snart 3 veckor redan. Tiden går fort när man har praktik! Långa dagar och massvis att göra. Men det är ganska roligt även att det finns vissa delar som känns lite överflödiga. Det rullar på iaf och de kommande två veckorna kommer nog att gå jättefort! Jag har även haft fördelen att få delta i utbytet med Spanien denna praktikperiod, vilket har varit jättekul! Jag har fått möjligheten att prata massvis med spanska och även fått leda den stora gruppen med både svenskar och spanjorer på en heldagsresa till Göteborg. Verkligen lärorikt!

 

För övrigt så börjar jag nu känna panik inför examensarbetet! Jag har lite svårt att formulera min problemställning och jag vill vara klar med det innan praktiken är slut så att jag kan göra intervjuer nu på plats innan jag åker tillbaka till England. Som jag har tänkt nu så ska det heta: ”How to assess oral proficiency? –A study of teachers’ opinions and work methods”. Men jag är inte helt säker… Någon som har några synpunkter? Kan jag få ihop 40 sidor på det ämnet?

 

Annars så går tiden sjukt fort när jag är hemma. På vardagarna så går jag upp 5.45 (!) för att hinna med bussarna till jobbet och när jag kommer hem vid tidigast 16.30 så blir det bara käk och sen hamnar man framför TVn som resten av Sverige! Ganska gött dock! Jag har saknat att kolla på Idol-audition och Robinsson, det är ju faktiskt ganska underhållande TV. Det är ganska konstigt för jag kollar aldrig på TV i England och det gjorde jag inte heller i Spanien, det måste vara något med det svenska livet. Kanske är det kylan utanför som gör att man hellre gottar ner sig i TV-soffan istället?! Jag har även hunnit med att träffa Camilla denna veckan. Det blev en hel eftermiddag fylld med snack, och fixning av mitt hår. Riktigt trevligt som alltid och fint hår som alltid (kanske kommer en bild en annan dag).

 

För första gången på väldigt lång tid så har jag inte heller jobbat när jag är hemma. Jag känner att jag inte orkar med det nu när jag jobbar hela veckan också och sen har jag ju haft ganska mycket att göra på helgerna också! Förra helgen var jag i Grythyttan och hälsade på Carro tex. Jättetrevlig men väldigt intensiv helg! Synd att jag inte hann stanna lite längre men att ses lite är ju bättre än ingenting! Denna helgen är jag bara hemma och slappar. Jag tar det väldigt lugnt, och har inget särskilt planerat förutom att jag ska baka foccacia och gå ut med hunden. Kanske plocka lite mer svamp. Nästa helg blir mer späckad för då ska jag äntligen få träffa Louise som varit i USA som vanligt och sen på söndagen ska vi på dop i Lilla Edet för Camilla och Jespers lilla Naemi. Sedan är det bara en helg kvar och då blir det KRÄFTSKIVA med familjen! Det har jag längtat efter!

 

 

Carro och Alex förra helgen när vi letade efter en fornborg i skogarna utanför Grythyttan!!

 

BTW Jag sökte ett lärarjobb igår för ett stort företag i Spanien! Jag hoppas att jag får det, men det innebär att man kan bli placerad vart som helst i Spanien, men det är ok med mig så länge jag får vara i landet som jag älskar!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet, jag är också så himla rädd för att glömma alla viktiga småsaker. På något sätt känns det som att det är dom som är viktiga. Det är där alla detaljer finns.

Hoppas allt är bra med dig och att du får det jobb du vill ha i det landet du drömmer om mest! :) KRAM

2011-10-13 @ 10:37:47
URL: http://attfyllaenbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0