SD nr i Sverige

Jag sag pa Expressen idag att SD nu ligger som 3:e parti med ca 10% om det skulle vara val idag. Jag tycker att det ar skrammande siffror och jag tycker att folk ska fundera mer an en gang innan de rostar pa ett sadant parti. Haromdagen laste jag en intressant artikel publicerad av regeringskanliet: http://www.regeringen.se/sb/d/2279/a/181576 .

Jag tycker inte att nagon manniska borde fa rosta pa SD utan att ha last om dessa myter. Orsaken till att folk rostar pa denna typen av parti tror jag iaf ar att man forlitar sig pa fordomar och halvsanningar och att man inte ar tillrackligt inlast pa vad partiet star for.

Jag kan dock inte forsta att en enda javel rostar pa SD efter skandalen dar de hotar en forsvarslos invandrare med ett jarnror och kallar en tjej som forsoker ingripa for "en liten hora". Detta visar ju bade deras moral och mentalitet inte bara mot invandrare utan aven mot kvinnor.

Det skulle vara intressant att se var SD ar som starkast, om det ar i alla smastader i Sverige eller om det ar i stader. Jag laste att de hade minst stod i Sthlm och mest i Skane och Blekinge men det stod inget om i vilka delar.

Jag tycker att folk ska tanka pa de positiva aspekterna som invandring leder till. Speciellt pa att vi blir kulturellt berikade av att umgas med folk fran andra kulturer pa flera plan: musik, mat, religioner... etc. Man borde ta tillfallet att lara sig av andra manniskor. Jag kan inte forsta att det 2012 ar ett problem i Sverige. Det ar ledsamt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0