Sjukstuga

Inatt vaknade Lee och var jattedalig. Feber, tappt nasa, hosta och taskig hals. Trakigt som bara den...Men jag kilade ivag och kopte lite olika mediciner sa forhoppningsvis ska han bli battre snart. Det ar typiskt att sa fort man far ett par dagar ledigt sa blir man attackerad av baciller.

Jag ska forsoka doda resterande baciller med en het curry ikvall. Jag har hitatt ett recept som verkade valdigt gott och det fanns tom recept chipatis som ar sa gott. Sa det blir en testrun ikvall for vanligtvis sa ar det ju Lee som lagar indiskt i detta hushallet.

Jag ska snart ut och stangas med folket men jag ar inte sugen for det ar sa lojligt mycket folk. Jag avervager tom att ta tunnelbanan dit (en station bort) bara for att undvika den varsta folkmassan. Det ar helt otroligt! Tank er som nar man gar i Gbg eller Sthlm under varsta julrushen sa ar det har fast typ 10 ggr varre. Precis utanfor min dorr! Igar gick vi forbi en av de populara chokladstallena dar man koper "churros" och de var en ko pa typ 30-40 pers utanfor som ville in. Jag tackar aterigen for att jag inte gillar choklad: folk ar ju galna! Skont att man ar klar med julhandeln iaf (nastan) sa man slipper stoka med det i den yran atminstone!

Hoppas att ni har en bra helg hemma! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0