Fullspackad helg!

Tja!

I helgen har vi gjort sa mycket. och sa har vi haft besok anda tills igarkvall sa jag har inte hunnit med att blogga. I fredagskvall gjorde vi inte sa mycket, lagade mat och gick och lade oss tidigt. Pa lordagmorgonen akte jag in till Chamartín for att hamta upp Michael kl 8 pa morgonen. Lee skulle stanna hemma och ha frukosten redo nar vi kom hem men han lag och sov istallet! Vi gjorde appel-pannkakor till frukost, och de var sjukt goda! Lagger upp receptet en annan dag. Sen tog vi en valbehovlig powernap...

Senare under eftermiddagen akte vi in till stan och at pa 100 Montaditos for Michael hade inte atit dar pa jattelange eftersom han bor i Galicien dar de inte har den kedjan. Sa vi kakade dar, satt i solen och njot lange, bestamde oss for att ga tillbaka och hittade da en bar dar det kostar 3 euro for 5 flaskor med ol! Sa vi satt dar och drack lite och sen tog vi metron fran La Latina till Pirámides sa att vi kunde handla lite pa Mercadona. Kopte en massa grejer for att gora tapas och massa dricka for utgang! Sedan lagade vi mat med fransyskorna (Lea hade 2 kompisar over, en fran Paris och en som bor i Valencia) och drog efter det ner till metron. Nar vi vantar pa metron sa moter vi en kille med langt lilla har (peruk), raffset, klanning etc och en gitarr. Troligtvis kladd sahar pga av karnevalen i stan, det ar tradition att kla ut sig sa galet som mojligt. Anyway, han borjade snacka med oss och helt plotsligt drog han fram sin gitarr och spelade otaliga latar hela vagen in till Malasanas dar vi sedan gick ut. Verkligen en asrolig kvall med ovantad allsang pa tunnelbanan med alla mojliga manniskor osv. Den enda trakiga delen var att Michael blev bestulen pa sin kamera... Men det ar ju sant som hander!

Eftersom vi kom hem sadar runt 5 pa morgonen pa sondagen sa sov tills 14 och lagade till en stor full English breakfast! Och sedan spenderades resten av dagen i soffan dar vi kollade pa "Helt Hysteriskt". Lee lagade ocksa "Crunchy garlig chicken" recptet kan ni hitta har: http://www.jamieoliver.com/recipes/chicken-recipes/crunchy-garlic-chicken . Den var jattegod! Till den gjorde jag ocksa en salsa med passarade tomater, chili, lok, vitlok, farska tomater, paprika och grona oliver. Supergott!

Mandagen borjade jag med att ge en privatlektion till min franska room mate innan hon skulle aka till Frankrike vid lunch. Nar de andra vaknade lagade vi aterigen till pannkakor fast med bananer i denna gangen. Mojligtvis annu godare! Efter det traskade vi in till stan, tag en ol, kakde en snabb lunch och sedan akte jag till jobbet och de andra till Real Madrids fotbollsstadium. Lee's pappa vill komma och halsa pa i april och kolla pa en match: sa det verkar som att vi ska ga och kolla pa riktig fotboll snart! :) Pa kvallen mottes vi upp hemma och lagade fajitas, och hade en annan kompis, Lewey, over ocksa. Mycket trevligt!

Och igar akte Lee till jobbet och jag och Michael till IKEA! Vi kakade lunch: kotbullar och potatismos med lingon och brunsas, men ocksa en sallad till forratt, brod, dricka och en efterratt med kladdkaka for 6.99 euro. Inte illa! Michael passade pa att kopa en lampa och lite annat skrot och sen gick vi till Primark som ligger i samma kopcenter. Efter detta drog vi hem, 1 h  i metron! Sa segt!

Nar Lee kom hem motte vi honom vid metron och akte in till stan och letade fatt pa en bar som heter "El Tigre" som ar ganska popular. Det coola med detta stallet ar att en ol (i storlek med en half pint) kostar 2,5 euro och med den far man en tapa eller nagra stycken. Men det ar ingen liten portion... Igar bestallde vi 2 ol och en cider och fick en stor tallrik med paella, tre skrivor brod med manchego ost och salmorejo, tre med tortilla, tre croquetas med skinka i, en tallrik med patatas bravas (pommes med en stark sas) och roquefort och allt detta for 7.5 euro tillsammans. Efterat tog vi ytterligare en ol var och fick in tva tallrikar till med brod med olika palagg: manchego ost, tortilla, jamón serrano (lufttorkad skinka), chorizo, pastrami etc. Helt fantastiskt! Dit kommer vi ga fler ganger!

Efter detta akte Lee hem och jag foljde med Michael till stationen och slappte av honom efter en mycket fullspackad helg!

Idag forsoker jag ta det lugnt for jag har sa ont i halsen och jag ska ha lektion eftermiddag, sa nu ska jag bara vila, och dricka te! Kanske slanga ihop en snabb potatis och purjoloksoppa. Mmmm

Jag lagger upp bilder senare, tyvarr hade Michael de flesta i hans kamera, men men sa kan det ga!

Ha det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0