Sondag

Idag har jag och Lee traffat Mikael och Gabriel och en spansk larare fran Palencia pa stan for en ol. Trevligt att prata lite svenska, forsta gangen sen jag kom hit forutom pa skype da. Jag har aven letat upp lite svenska natverk och lagt upp en profil sa snart har man kanske lite svenska vanner har. Vi hangde med svenskarna ett par timmar sen skulle de ta bussen till Palencia med eleverna och vara dar i 12 dagar tror jag. Efter detta gick jag och Lee till centrum och kakade lite patatas bravas och lufttorkad skinska: en ganska slapp sondag. Skulle ga upp tidigt idag tankte jag men klockan hann bli 11.30 innan jag slapade mig ur sangen. Vi satt uppe sent igar och kollade pa Shameless- det borjar bli en dalig vana!

Igar hade vi var sightseeing Saturday och vi sov lange da ocksa. Sen tog vi metron till Opera och kollade in ett museum som de har i metro stationen. Efter det gick vi till "El Palacio Royal" (kungapalatset) och satt i parken och lapade sol. Efterat gick vi vidare till katedralen och efter det "Los Jardines de Sabatini", sen hade vi haft tillrackligt med sightseeing och tog metron hem. Nasta vecka ska vi nog kolla in Prado museet men inget ar bestamt annu...

Lee's syster och mamma ska komma och halsa pa snart ocksa 8-13 mars sa det ar manga besok nu. I maj kommer aven min kusin, sa det ar ju kul att det rullar pa. Sag aven igarkvall att under sommaren kommer Easyjet.com flyga till Madrid fran Kopenhamn, och de har riktigt billiga biljetter ibland. Sen ar det ju bara tagbiljett ner till Kastrup men det ar inte sa dyrt om man bokar i tid. Sa jag hoppas pa mer besok! :)

Imorgon ska jag skriva kontrakt pa mina nya timmar och sen ska jag jobba forst pa min vanliga skola 17-18 sen ska jag ge en privatlektion mellan 19-20, sa det blir en lang dag imorgon. Ska bli intressant att se vad han vill lara sig dock, alltid kul att fa skraddarsy undervisningen efter elevens behov.

Nehe, nu ska jag ta det lugnt!

BTW jag har brant mig i ansiktet for vadret har varit sa bra denna helgen. 20-25 grader hela helgen under dagen! Och stralande solsken saklart!! Solkram nasta!




Ser ni hur rod jag borjar bli? Int riktigt likt mig men men...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0