Fredag

Igar blev jag inringd for att jobba i Las Suertes som ligger typ 1 h ifran var laganhet. Akte dit och visste inte vad jag skulle ta vagen eller vilken alder eleverna skulle ha. Och suck, de var 3,4 och 5 ar! Att de ens ska borja lara sig engelska sa tidigt later helt otroligt! Jag som tyckte det var svart haromdagen fick verkligen en utmaning och den gick val inte sadar jattebra! De kralade runt pa golvet och sjong, och lyssnade inte alls! Valdigt stressande! hade behovt en kurs i hur man hanterar smabarn innan jag jobbar med detta. Men igar sa jag iaf till chefen att jag helst inte vickar nar eleverna ar sa sma pga brist pa erfarenhet och hon sa att de skulle forsoka hitta nagon annan for det i forsta hand eller erbjuda lite kurser for mig. Skont!

Pa eftermiddagen hade jag dock en tre valdigt trevliga grupper, tva stycken med 12-aringar och en som var forberedande for Cambridge exams, och den gruppen var som en vanlig Engelska C/7 hemma ungefar. Gott! Bara tva elever i sista gruppen dessutom: behovde inte inte saga till dem att vara tysta en enda gang! Fantastiskt! Det ar ju detta jag vill jobba med! Sa jag hoppas att jag kommer fa mer timmar med det, for det hade varit riktigt kul. Valdigt motiverande!

Nu sitter jag och vantar pa att tva kompisar ska komma forbi pa lite fika. Det ska blir trevligt att sitta och tjata lite! Sen ikvall blir det att det lugnt for jag ska aka till och mota upp Michael typ kl 7.15 imorgon for han kommer vid 8. Ska bli sa kul! Det ar aven riktigt bra vader idag och det ska vara det resten av helgen. Jag har till och med invigt mina nya ballerinaskor och mina gamla skinnjacka idag nar jag visade Leas van vagen till metron tidigare. Fantastiskt! Skulle kunna tanka mig att det ar 15 grader atminstone och det ar jattesoligt!

Har aven passat pa att ta en extra lang sovmorgon idag eftersom jag visste att jag inte skulle jobba. Det har varit sa stressigt denna veckan eftersom de har ringt mig sa sent varje dag denna veckan och jag har varit tvungetn att dra ivag i all hast. Jag har knappt hunnit med att ata ordentligt ens. Som igar hade jag atit lite flingor pa morgonen, sen var jag tvungen att dra ivag, vid 16 at jag en macka och drack en kopp te och sen ingenting forran jag kom hem 21.30 pa kvallen. Inte sa halsosamt! Har inte hunnit gora nagot hemma heller, sa idag har ag sopat och skurat, tvattat etc. Skont att ha det gjort iaf...

Nehe, nu ska jag chilla lite innan de kommer. Ha en harlig helg!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0