Promenad

Hola!

 

Idag segade jag mig sjukt länge, mest bara för jag kan men också för att jag var lite seg i huvudet efter att ha firat med både rödvin och lambrusco igår! Lee åkte till jobbet tidigt och jag läste ut min bok som hette “Mina hemligheter” skriven Sophie Kinsella, som jag fick av Evelina i lördags innan jag åkte.

 

Jag insåg som varje gång jag är ensam hemma att jag hatar att vara själv, speciellt i en ny stad där jag inte känner till saker och ting ännu. Eftersom jag varit så förkyld har vi knappt varit ute nånting, vädret har varit skit också. Men idag när jag släpade mig ur sängen vid 12tiden var strålande solsken och jag blev genast sugen på en promenad. Insåg dock att jag inte hade något direkt mål med min promenad, och det gillar jag inte… Bestämde mig för att kaka lite frukost först med Serrano skinka, Manchego ost, salsicha och skorpor från IKEA. Började också berget med tvätt som låg och väntade, så tråkigt… och efter låg jag och lyssnade på Bruce Springsteen och läste lite om företaget som jag ska göra utbildningen med nästa vecka.

 

Till slut, vid 14tiden, bestämde jag mig för att gå till Yoigo butiken och skaffa nytt sim-kort till telefonen då mitt gamla slutat att fungera. Väl ute så inser jag att allt är typ stängt: siesta! Glömde bort det! Så det blev bara en kort promenad runt där vi bor istället, försökte att lokalisera mig och det gick väl hyfsat men det var ganska tråkigt att gå själv så jag gick hem. Det är helt enkelt roligare när man är två. Jag brukar alltid tycka att jag är en väldigt självständig människa som gör vad jag tycker och känner för men det gäller inte när det är nya saker!

 

Det var ganska fint här vid floden iaf. Inte så fint som Sevilla, men inget kan nog mäta sig med det. Men när jag har inhandlat nya löparskor så ska det nog kunna bli några turer här i krokarna. Jag längtar efter solen och värmen nu alltså! Men idag var det som sagt strålande solsken och kanske 12 grader varmt eller nåt sånt. Alltid en början iaf!

 

Nu ska jag spåna på nån maträtt med kyckling, några förslag? Tänkte jag skulle slå på stort och laga något gott nu när jag iaf kan känna någon slags smak!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0