Trott ochh frusen.

Usch, kanns nastan som att foskylningen ar pa vag tillbaka. Ar riktigt trott idag och frusen, aven att jag har en massa klader pa mig. Har ocksa fatt otroligt torra lappar. Ingenting hjalper, varken olika lappsyl, cerat, lush-produkter eller oljor. Forslag nagon?

Har forsokt att ta mig for saker idag men det hander inte mycket. Har iaf lyckats tvatta sangkladerna, men det ar kallt idag och det kommer ta 100 ar innan de torkar. Vi har inget torkskap eller torktumlare i lagenheten for har i Spanien sa hanger man ju kladerna pa linor mellan husen, som i Lady och Lufsen pa julafton. Ganska opraktiskt tycker jag och det ar ju inte sarskilt varmt vi den har tiden pa aret, sa det kommer ta en massa tid som sagt. Forra veckan nar jag tvattat hangde jag upp kladerna pa en torkstallning och stallde den i vardagasrummet framfor elementet for det ar ritkigt varmt dar och torkar snabbt, men da blev vi tillsagda av hyresvarden for att den spanska killen som bor i lagenheten hade klagat over att  det blev stokigt! Tont, sager jag! Jag blir trott pa sana manniskor, orka leta saker att klaga pa. Han lamnar sakert sin tvatt hos sin mamma for jag har aldrig sett honom tvatta!

Jag har aven sokt lite fler jobb idag. Hoppas pa nagot mer sa att jag kan fylla upp mina dagar!

Har aven spenderat delar av dagen med att fixa den dar timeline-grejen pa facebook. Jag vet inte om jag kommer att gilla den. Och vilken tid det tog att ladda upp bilder, jag undrar om det beror pa segt internet eller segt facebok. Jag har problem med fb pa telefonen ocksa, den sista uppdateringen var inte bra. Det var battre forr helt enkelt!

Tankte lagga upp ett par bilder dran helgen ocksa, blev inte sa manga dock...



Min snygga man!



Stor fontan i parken dar vi bor.



Pa vag intill stan, har i omradet Embajadores. Tog bara runt 40 min intill centrum, och da gick vi inte snabbt.



En spannande tjock Spiderman pa Plaza Mayor i stan.



Lite fina blommor som vaxer i rabatten.


Vi gick och letade efter en affar igar, typ 3-4 km forst och sen tog vi metron for de hade stangt butiken som vi skulle till men det fanns en till i centrum. Sa vi akte in och borjade ga pa Calle Alcalá som vi inte gatt pa innan. Det tog oss over en timme, mer an 6 km (lite stopp for att kolla pa saker dock) fran Calle Alcalá 1 till 231 som vi skulle till. Och da var gatan fortfarande inte slut. Helt sjukt lang! Val i butiken sa hittade vi inget vi ville ha, sa vi gick och tog en hamburgare istallet. Konstigaste hamburgaren jag nagonsin sett, vi bad om ost och bacon och fick brie-ost pa den. Vem vill ha brie-ost pa sin hamburgare, seriost?


Kommentarer
Postat av: Therése

Carmex! Överlägset bäst när det kommer till torra läppar.



Kramar

2012-02-01 @ 11:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0