Usch!

Igår gick också till el Ministerio de Educación för att sätta upp mig på listan för att göra samma sak som Lee. Det tog mig en evighet att hitta det för de har inte mindre än fyra byggnader i centrum! Till slut kom jag till rätt ställe och fick då prata med en kvinna och de första hon frågade mig var: “Vart kommer du ifrån?” Och jag svarade ju från Sverige såklart och ungefär då var hon redo att skicka ut mig. Jag fick veta att de bara anställer folk som har engelska som modersmål eftersom de endast är dem som är kompetenta! Och detta sa hon till mig utan ens ha lyssnat på mig när jag pratar engelska, utan att se till min utbildning eller mina betyg, utan att ta hänsyn till att jag bott i England under nästan ett års tid, att jag pratar mer engelska än svenska då jag faktiskt är ihop med engelsman. Så jävla sur blev jag! Nonchalant beteende alltså. Till slut klämde hon ur sig att de har bara tillåtelse att ha kontrakt med Storbritannien, Australien, USA och Kanada. Jag hoppas att det inte kommer vara såhär varje gång jag ska söka ett jobb. Det är ju ungefär som attt säga att min utbildning och erfarenhet inte är värt nånting! Tack för det efter 5 års studier!

 

Nehe, nu ska jag sluta att gnälla och hoppas på att det går bra nästa vecka istället.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och i Sverige är man rasist för att man kräver att man ska kunna svenska i tal och skrift... Löjligt!

2012-01-21 @ 15:31:50
Postat av: Camilla - Mamma till Naemi

men va?! Men du får gå kursen i alla fall eller???

2012-01-21 @ 15:38:22
URL: http://millamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0