Nytt rum!

I helgen fick vi tag pa ett nytt rum i stan. Det ligger mitt i centrum mellan Puerta del Sol och Opera, det ar typ 25 kvadrat, med eget badrum, fransk balkong och jattestora garderober. Dessutom sa ar det en ritktig dubbelsang och inte tva enkelsangar som ar ihopskjutna: mycket positivt! Det basta ar att rummet ar sa pass stort att man kan hysa folk i det utan problem sa nu kan man komma och halsa pa oss och bo dar vi bor utan problem. Resten av laganheten ar riktigt stor ocksa: 175 kvadrat...sa vardagsrummet ar typ 70-80 kvadrat och det har tva franska balkonger. Laget ar sa himla bra ocksa, 5 min promenad till taget fran Sol, sa jag kan ta mig til kontoret pa 30 min istallet for 1h 15 min som det vanligtvis tar da jag maste byta tag. Sen behover ju inte aka taxi heller da det ar gangavstand till allt. Det enda negativa med lagenheten ar att vi planerade att flytta till ett billigare stalle under sommaren sa att vi kunde spara pengar men detta blir faktiskt 30 euro dyrare/manad. men det ar inte sa farligt om man tanker pa alla positiva aspekter som eget badrum tex!


For ovrigt sa har min chef lovat mig jobb fram tills slutet av juli istallet for i slutet av juni som hon sa forst. Det ar ju gott, men det blir kanske inte jattemycket anda, vi far se. Det innebar dock att jag inte kommer hem forran helgen v. 30 antagligen, och sa stannar jag tills v.32 nanting. Tva veckor i Sverige och tva veckor i England ar planen men allt beror ju lite pa jobb och sa. Kommer nog att bli ganska fattig semester men det gor inget sa lange jag far traffa min familj och mina vanner! :)


Jag har aven varit i kontakt med en kille som ha lektioner i svenska. Jag vet att det inte ar mitt amne men jag ar ju anda utbildad pedagog och jag kanner mig ganska bra pa grammatik generellt sa det ska nog ordna sig. Men inget ar klart annu dock... Sedan har jag kanske en annan lektion pa G med en av lararna pa Lee's jobb. Det ska nog losa sig. Jag avskyr verkligen nar saker ar sahar oorganiserade, speciellt med pengar och sant men det brukar ju alltid ordna sig till slut. Jag har iaf blivit lovad mer lektioner till hosten, alla lektioner jag har nu+ extra. Det ar gott! Sa nasta termin ska vi kunna spara ihop ordentligt med pengar for att fa tag pa var egen lagenhet i Alicante nasta ar, om vi far tag pa jobb dar vill saga!


Nehe, nu ska jag fixa iordning mig och drqa ivag till jobbet och ikvall ska jag ivag till gymmet igen! Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0