Ganska ofarligt!

Strejken idag blev mycket battre an forra gangen. Jag gick till jobbet och undvek kollektivtrafiken sa mycket som mojligt och det gick ganska bra faktiskt...det var ju ganska packat pa metron och jag fick vanta lite langre an vanligt (8-10 min istallet for 2-4) men det var helt ok.

Nar jag gick till Iglesia vid 12-tiden idag sa trodde jag att det skulle ga ganska illa faktiskt for det var massa folk overallt och de provecerade polisen. Jag laste senare att polisen hade attackerat demonstranterna med targas men det verkar som att det aldrig riktigt kickade off som nar det var riots i Manchester tex. Och andra sidan har jag inte varit framfor kongressen eller Atocha dar det verkar vara som varst. Jag laser nu att 118 personer har blivit arresterade, 74 personer har blivit skadade och utav dem var 18 poliser (detta galler for hela Spanien dock inte bara Maadrid) enligt www.elpais.es.

Fortfarande sa snurrar helikoptrar och sirenerna gar i ett men som sagt det verkar inte sa illa som forra gangen, iaf inte i min del av stan. Skont!

Manga vill ju delta i strejken har men fa vagar. Jag trodde att jag inte skulle ha nagra elever idag eftersom jag undervisar larare och deras fack ar med i strejken men det var bara 2 personer pa hela skolan som deltog i strejken. Jag fragade varfor de inte deltog och de sa att det berodde pa pengarna da de bara far lite betalt for dagen om de strejkar... men jag tror ocksa att det ar radslan for aatt fa sparken som paverkar mest. Med den nya lagen som introducerades i mars/april forra aret sa behover en arbetsgivare knappt nagon anledning alls for att sparka folk och det skapar mycket radsla. Vem vill bli en av de 25%?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0