Long time no see

Nu har det gatt sjukt lang tid sedan sist och detta tack vare att vi inte har haft Internet. Det har tagit lang tid att fa det installerat, intressant med tanke pa att det bara vara att koppla in en sladd i vaggen. :) Spanjorer!
 
Vi har nu flyttat in i var lagenhet, mycket liten och ganska dyr, men sant ar livet har i Madrid. Jag tycker det ar ganska konstigt att man tjanar typ halften sa mycket har och betalar en hyra som ar likvardig med en i en storstad i Sverige. Men vi njuter av fordelarna med att ha ett eget stalle: inga hippies, inga rumskompisar full stop! Det ar sa skont att kunna lamna disken till dagen efter om man inte kanner for det eller att kunna gora vad man vill nar man vill. :)
 
En av de negativa delarna (som ocksa ar positivit) dock ar vi har varit tvugna att kopa mobler sjalva da det inte var moblerat. Eftersom vi ar fattiga som kyrkrattor eftersom ingen av oss fatt lon pa hela sommaren (Lee sist i juni och jag i jul, tacka guden sa far vi antligen betalt denna manaden aven om det blir valdigt skralt) sa har vi inte haft rad att kopa allt annu. Vilket betyder att vi fortfarande efter 2 manader sover pa en luftmadrass (den ar bekvam dock) och vi har ingen garderob, och vi behover fler hyllor och lite annat smaplock som fler kuddar, ett nytt tacke tacke, lite kastruller etc. Men vi har ju iaf en soffa, koksbord, bokhylla, byra, nagra stolar och de flesta sakerna som man behover i koket: inklusive en vattenkokare! Det positiva med att kopa moblerna sjalva ar ju att vi far valja vad vi ska ha, sa det blir all in pa IKEA, och sa slipper vi ju ha dessa fula jakla spanska, klumpiga mobler som ar overallt annars. Urk. En annan positiv aspekt ar ju att vi verkligen har borjat boa har nu och det kanns som att vi verkligen kommer att bli kvar. Nar vi flyttade ner var jag lite tveksam, givet med det ekonomiska klimatet har, men nu kanner jag mig mer och mer saker pa att detta ar det som ar ratt. Vi ar ocksa inskrivna som residenter i landet nu osv. Life is good!
 
Nu borjar livet antligen vanda lite. Lee har fatt mycket jobb och fortsatter som "auxiliar de conversación" i Las Rozas och jag jobbar vidare for mitt foretag men i ar utan barn!! HALLELUJA!! De yngsta eleverna jag har i ar ar 18-22 sa det ar fint. Helt i min stil. Och jag undervisar nastan uteslutet "Cambridge Advanced" eller andra Advanced kurser vilket passar mig alldeles utmarkt. Sa det har aret kommer jag nog att trivas battre i Madrid, aven att jag langtar till den dagen da vi antligen ska flytta soderut till vart alskade Andalucía. Men det blir nasta sommar!
 
Nar vi precis flyttat in kom "La Familia" och halsade pa. Mamma, Svante och Bjorn sa det var ju inte riktigt hela familjen dock. De stannade en vecka och de var sa snalla mitt i vart kaos har i borjan. Vi akte till IKEA och handlade upp en hel del grejer och mamma hade med sig en hel resvaska med saker till mig fran Sverige: tavlor, sangklader, handdukar, havregryn, lampor, stavmixer, etc. Och sa tog de aven med sig min symaskin, sa mamma hittade ett fint tyg och fixade ett draperi och kuddfodral nar hon var har ocksa. FANTASTISKT! Jag har fatt manga komplimanger for det mamma! :) Tack sa mycket for allt!!
 
For ovrigt nar de var har sa hade vi en ganska lugn vecka. Lagade en hel del mat hemma, och sa gick vi ut nagra kvallar, kollade lite sevardheter som Retiro, postkontoret, Rastro etc. Mest strosade vi runt dock mellan jobben da jag och Lee hade privatlektioner under denna perioden. De fick tag pa en hel del shopping dock och vi var i tygdistriktet otaliga ganger och kollade in utbudet. Vi hann ocksa med dagens pa Sevillanskt stalle en dag dar jag for forsta gangen i mitt liv provade pa kanin. Fantastiskt gott och valdigt mattande! Jag hade en jattetrevlig vecka aven om det var lite trangt i var etta. Men nu har de iaf fatt se Madrid och vart liv har lite grann vilket ar harligt! Hoppas att nagon kommer snart igen, inte vid Pask dock for da ska vi aka till Sverige.
 
For ovrigt sa var jag och Bjorn ute och gick sista dagen de var dar och sa satte vi oss i en park och dar blev min mobil stulen. Sa just nu har jag Lee's gamla pisstelefon, blaaaaa. Jag far nog vanta tills jul innan jag har rad att kopa en ny...och sen finns det ju sa mycket att valja pa sa jag har inte bestamt mig annu. Men de lutar val at en Samsung kanske. For att toppa denna oturen sa lyckades Lee med att fa sin planbok stulen veckan efter nar vi var pa en kompis fodelsedagsfest (efter festen dock sa det var inte nan av vara kompisar!). Sa vi kanner oss otroligt lyckosamma nu pa det senaste. Nar min chef sa till mig att vi skulle skriva kontrakt pa 16h/manad nagra dagar senare var jag redo att packa mina vaskor och flytta hem! Men det har lost sig ok nu, men det ar bara att inse att man kan inte tjana stora pengar har, och det ar ju inte heller anledningen till att jag har for den delen, om man inte saljer sin sjal till djavulen. Vilket innebar jobba med nagot som jag inte gillar typ barn! :)
 
Nu ska jag runda av for jag har inte atit frukost annu. Jag ar ledig idag for det ar helgdag har (jobbar dock fredag och lordag)sa det ar ju gott. Jag har tagit tillfallet ia akt att bara ta det lugnt. Nagot jag uppskattar, tyvarr sa jobbar Lee men inte allt for sent iaf.
 
Forhoppningsvis ska det inte droja for lange innan nasta uppdatering och da forhoppningsvis med ett kortare inlagg!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0