Priser

Nagot som jag alskar med Madrid och Spanien i storsta allmanhet ar att mat ar sa billigt har. Farska ravaror som kostar massor i Sverige kan man fa otroligt billigt har och det ar ofta narproducerat och kvalitén ar nastan alltid 100 %. Idag sprang jag ner till Mercadona och handlade lite infor helgen och daribland mycket kott. Jag fick med mig:
 
500 g farsk lax (5.30 euro)
 
400 g vitloksmarinerat notkott (2.96 euro)
 
400 g farsk kalkon (2.24 euro)
 
Sa for typ 11 euro (ca 95 kr) har jag fatt med mig kott som racker hela helgen. Jag alskar att man far allt farskt har, inga jakla fryst skit som inte smakar nanting och som man maste vanta pa att det ska tina och sa vidare. Jag alskar ju att lagga mat och jag spenderar garna pengar pa det, for visst vi kan kopa frysta saker har ocksa och da ar det annu billigare men det ar helt klart vart de extra kronorna och fa farskt. Dett ar verkligen en av anledningarna till varfor jag alskar att bo i Spanien. Man kan ha valdigt hog livskvalité har for lite pengar...(men och andra sidan sa ar det valdigt svart att spara har for det finns andra saker som valdigt dyra... ) Ibland ar det svart att vinna!! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0