En djungel

Testade ett nytt recept idag och ett LCHF- inspirerat sådant. Jag gjorde lax i ugnen med en sås ovanpå som gjordes på créme cheese med örter, grädde och pepparrot och till gjorde jag blomkålsmos och sesamfrö-wokad zucchini, paprika och broccoli. Det blev ganska gott faktiskt även att jag tyckte moset blev lite beskt i jämförelse med traditionellt potatismos. Jag råkade också lämna laxen lite för länge så den hann bli lite torr men det var ju mitt fel! :)
 
Just nu håller jag på att läser mycket om LCHF och GI för att se på fördelar och nackdelar men det känns ju lite som en djungel och det är ju en hel del man ställer sig frågande till. Frukt kan jag ju inte leva utan till exempel. Bäst känns ju nästan faktiskt medelhavsmaten med mycket olja, färska produkter, färre mjölkprodukter och lite kolhydrater. Mängden mjölkprodukter här hemma har verkligen inte varit bra för min hy. Jag får nog fundera lite till... Men med säkerhet känner jag att det har varit skönt att undvika gluten denna veckan och jag har inte känt mig hälften så svullen som vanligt. 


Kvällens läckra måltid! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0