Nyttigt värre

Denna helgen har gått i trötthetens tecken. Egentligen inte bara denna helgen utan hela veckan. Eftersom bilen har gått sönder så har jag varit tvungen att åka bussen denna veckan vilket innebär ca 4 h om dagen i kollektivtrafikens värld. Jag pendlade typ lika mycket i Madrid under en lång tid men konstigt nog kändes det inte lika utmattande där. Tyvärr så har sömnbristen lett till att jag har behövt sova den här helgen, minst en powernap per dag. Otroligt nog så har jag inte kunnat sova länge på morgonen nu på helgen när jag haft chansen utan vaknade så där underbart 6.45 på morgonen. Jag hoppas att nästa vecka ska kännas lite lättare.

Men tröttheten till trots så har jag iaf rört på mig. Igår så gick jag och Björn en 6 km promenad i det underbara solskenet som infunnit sig denna helgen. Och idag har det varit fullt ös: först en 4 km promenad in mot stan, sen 5 övningar med set om 3x12 hemma i vardagsrummet och sedan en löparrunda ner till Lidl, inhandling och promenad tillbaka. Känns gött! På torsdag ska jag dessutom börja träna med Marie och planen är att vi ska springa Midnattsloppet i augusti (Marie är redan anmäld, jag hoppas på en fin födelsedagspresent). Målet för träning nu är att springa en mil till min födelsedag. Än så länge har jag lyckats med 7 km. Jag börjar att närma mig iaf och det känns grymt mycket bättre med nya dojjorna. Jag är peppad! :) 

Ska testa på längre distans i veckan. Uppföljning kommer. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0