Tänder

Idag har jag påbörjat min reperation av mina framtänder. Under ca två timmar så knackade och slipade tandläkaren sönder mina gamla fasader. Det hela började med två vidriga bedövningssprutor som kändes ända upp till näsroten och det tog en evighet innan den gick ur. Efter att de gamla fasaderna var borttagna och jämnade så gjorde de nya avgjutningar och så sattes tillfälliga proteser på. Efter det valde vi nyans på de fasaderna som jag faktiskt ska få och sen var jag äntligen klar. Nu gäller det att äta mat som är lättuggad eller som helst inte behöver tuggas alls så det blir mycket soppa framöver. Det första jag gjorde på vägen tillbaka var att köpa grejer både till svampsoppa och tomatsoppa och googla olika sopprecept. 

Jag tog en fin förebild innan: 


När jag kollar på bilden så ser jag att de inte haft samma storlek innan och dessutom så hade jag den fula lagningen på den ena. Skönt att få slippa den men... De tillfälliga tänderna ser fruktansvärda ut: 



De är gigantiska och det är svårt att bita ihop ordentligt. Det ska bli spännande att se det riktiga resultatet om tre veckor. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0