Cykel= inga podcasts

Jag älskar att lyssna på podcasts och följer flera stycken slaviskt. Några av mina favoriter är: Christer & Morgan rapporterar en timme innan sex, P3 dokumentär, Språket i P4, Söndagsmorgan, Freakonomics och sen finns det några som jag lyssnar på sporadiskt som Varvet (International), Flawd, P1 dokumentär, BBC documentary, Binkat, Timglaset osv. Det är sällan jag är helt utan lyssning helt enkelt men det händer faktiskt då och då. 

Nu när jag har börjat cykla dock så är det verkligen inte möjligt att lyssna- inte om jag vill ta mig till och från jobbet med livet i behåll iaf. Trafiken är ganska galen  och cykelbanor är verkligen inte ett koncept som de tror på här. Ibland finns de, oftast inte och ibland så står helt plötsligt; cycle lane end och så finns det ingen bana längre och detta mitt i vägsträckan! Att ta sig till jobbet funkar ganska bra för det finns cykelbanor nästan hela vägen och det är ganska rakt. Men på vägen tillbaka måste jag ta en annan väg eftersom det är enkelriktat på morgonturen och jag nu kommer från andra hållet och på den vägen finns knappt några cykelbanor och jag måste åka i bussfil på en högtrafikerad väg. Läskigt värre! Så nu ska jag googla och försöka hitta något alternativ som känns lite mindre farligt. 

Ha en trevlig kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0