Första veckan avklarad

Denna veckan har gått så fort att jag inte hunnit/orkat blogga. Jag började på jobbet i måndags och hamnade i en lägre klass en väntat Year 2/3 men det funkar. Jag tycker fortfarande att det är lite oklart vad jag ska göra varje dag men det känns ganska lätt iaf. Min lärare är trevlig men lite virrig men å andra sidan visste hon inte om att jag skulle komma i måndags så hon var inte riktigt förberedd. Nästa vecka faller nog allt på plats.

Idag ska vi ha inflyttningsfest och jag ska laga typ 8 tapas-rätter. Ska försöka att komma ihåg att fota. Ska också fortsätta jakten på harina de maiz blanco som används för att göra arepas. Vi letade i tre butiker igår men kunde inte hitta det och det verkar inte finnas några sydamerikanske butiker här. Får se om jag lyckas idag annars så kanske jag får beställa det av någon hemma men det är inte lätt att få tag på där heller. 

Dags att rulla ur sängen och promenera till stan och handla lite ingredienser. 


Gårdagens hopplock eftersom vi inte fick tag på något majsmjöl. Fantastiskt vad som kan trollas fram av att tömma skåpen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0