Goda vanor

Jag väntar på att alla papper ska vara iordning så att jag får börja jobba men försöker att utnyttja tiden till att införskaffa mig några goda vanor. Jag förstår att jag inte kommer att hinna med allt detta när jag börjar jobba men jag ska försöka.

Både igår och idag har jag börjar dagen med att springa på morgonen och tidigare dagar har jag promenerat ca 5km/ dag. Planen är att jag ska promenera till eller från jobbet varje dag också, ca 6km/håll. Idag sprang jag förbi vår gamla lägenhet där vi bodde på nionde våningen.



Idag började jag också med en app som en kompis till mig rekommenderade: Headspace. Det är en app som används för att meditera/slappna av/stänga ute ca 10 min/dag. Det var första gången idag och det var faktiskt riktigt skönt, så jag ska fortsätta imorgon.


Utöver mina läxor som är mina enda riktiga förpliktelser nu har jag ganska mycket tid vilket har gett mig möjlighet att läsa också. Jag älskar att hinna med att läsa och det är något som jag sällan har tid till eller snarare kanske något som jag inte tar mig tid till.  Nu håller jag på med bok som jag fått låna av mamma. Det är ingen fantastisk bok men väldigt lättläst och ibland tycker jag att det är ganska skönt att läsa på svenska. 



Vi köpte en bokhylla häromdagen och så hade vi redan ett par andra hyllor som vi använt till böcker. Lee och jag är båda samlare när det gäller böcker/filmer/cd-skivor så vi kommer nog behöva en hylla till för vi har minst fyra oupplockade kartonger kvar hos hans mamma... 





Ser kanske lite tomt ut nu men inte länge till. 

Nu ska jag fortsätta läsa och lyssna på Florence and the Machine i bakgrunden (tagga konsert nästa vecka!). So long! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0