Mycket upptagen

Hej! 

Jag har varit väldigt upptagen de senaste dagarna. Först flyttade vi in i torsdags kväll med fortsättning i lördags (och lite på lördag som kommer) och i fredags så var jag på arbetsintervju här i Manchester. Jag fick jobbet vilket är så gött att ha det klirrat!

Jobbet ligger ca 6 km bort och jag kan lätt ta mig dit med buss, med cykel eller till fots. Lite skillnad mot 5,5 mil enkel väg som jag hade innan. Jobbet är som lärarassistent på mellanstadiet vilket inte riktigt är det som jag brukar jobba med men det ska ändå bli riktigt kul. Med detta jobbet så har jag samma arbetstider med lov som lärarna men jag har inte samma ansvar för planering och jag ska inte sköta några bedömningar från vad jag har förstått nu iaf. Självklart så får jag ju inte i närheten av samma lön som hemma för detta men det känns väldigt skönt att få ha ett lite lugnare år efter ett väldigt slitigt år i Sverige. Nästan som en rast. Nu väntar jag bara på att få börja och det blir när skolan har bekräftat mina referenser och de har gjort ett utdrag från polisregistret såsom det alltid är när en jobbar med barn/inom skola. Ska bli så kul! Jag är väldigt peppad!

Flytten har gått bra förutom att de gav oss fel nycklar när vi skulle flytta in. Så klantigt och väldigt oprofessionellt i min mening. Men tills slut fick vi rätt nycklar och nu är det mesta iordning. Vi var också iväg till Ikea för regelrätt inhandling av typ samma saker som alltid när vi flyttar. Några saker saknas fortfarande men de väntar vi nog med tills lönen kommer. 

Vi är jättenöjda med läget på lägenheten och allt finns precis i närheten. Skönt att ha gångavstånd till fler saker än Lidl och en pizzeria som där jag bodde i Gbg. 

Nu ska jag försöka skaka i liv Lee som somnat på soffan efter jobbet. Får se vad vi hittar på ikväll. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0