Personnummer klart!

Igår åkte jag på intervju för att få personnummer och när jag väl kom in så gick det jättefort, fick dock vänta i typ 50 min innan dess. När jag satte mig  ner så sa personen som intervjuade mig att det redan är klart eftersom jag är svensk och han kollade bara på mitt och inte på någon annan dokumentation jag hade med mig och han frågade mig knappt några frågor. Jag såg dock att andra människor med andra nationaliteter hade mycket svårare intervjuer än jag och det var några som började når jag kom dit och fortfarande var kvar när jag gick. Jag antar att Sverige har bra relationer med UK men annars så är det ganska obehagligt hur det gör skillnad på folk. Kanske hade jag också fördel eftersom jag pratar bra engelska men ändå... Jag tyckte det var lite konstigt. Nu är det klart iaf och jag behöver bara vänta in att det ska komma hem med posten. Tydligen så måste jag börja skriva mitt namn annorlunda i alla officiella sammanhang, som jobbansökningar, sjukhus, skola osv för UK accepterar inte Asa som jag oftast använder, utannjag måste istället skriva Aasa som i passet. 

Påminn mig om att döpa min barn (om jag får några!) till internationella namn! Jag tycker mitt namn är fint men det är väldigt osmidigt när jag bor utomlands.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0