Världens godaste burgare...

...gjorde jag igår. Vegetariska, och kanske tänker folk redan där att nej, tack men de blev fantastiskt goda. Även för folk som inte gillar oliver eller vegetariskt! 

Hamburgare:

1 burk kokta kikärtor
1/2 förpackning fetaost
Ca 10 gröna oliver
5 st cream crackers (de fyrkantiga smaklösa kexen vid ostbrickan) som smulas sönder till ströbröd
Lite hårdost med chili för smak (funkar säkert med vanlig chili)
1 ägg 
1liten rödlök 
Salt och peppar 

Mixa allt i en matberedare eller med en stavmixer. Mjöla händerna, rulla in dem i mjöl så att de blir lättare att hantera (ganska kladdiga annars) och sen är det bara ner med dem i pannan. 

Vi åt dessa med hamburgerbröd, majonnäs, sallad, rödlök, vällagrad cheddarost, tomat och bbq-sås. Himmelskt goda! Inser att jag borde haft en bild på detta med de gick åt så fort. Ska nog göra en ny omgång idag och lägga i frysen så då ska jag försöka lägga upp en bild istället. 

Sen jag börjat laga mer vegetariskt har det blivit lite varierad kvalitet på maten och jag känner inte alls att jag är i mitt esse. Jag som älskar att laga mat och nästan alltid har nöjda matgäster har varit bekymrad över detta men denna veckan har jag verkligen lyckats bättre. Hoppas att det fortsätter likadant nästa vecka. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0