Boa

Nu har jag ca nio veckor kvar och det börjar närma sig. Nervositeten börjar komma smygandes och det är så skönt att vi nu äntligen har köpt alla saker. Vi var iväg till Ikea idag och köpte spjälsängen med alla tillbehör och lite andra småsaker som små handdukar, haklappar, skallror, badbalja osv. Så nu kan vi boa på riktigt! Det är ju bra för mig och ha nåt att pillra med när Lee börjar jobba så jag inte blir för uttråkad.

Vi båda tänker att vi ska komma igång med privatlektioner snart men vi har inte prioriterat att börja leta ännu. Många människor här på semester nu också så det blir nog inga förrän i september. Jag hoppas att jag ska kunna några stycken och kanske komma i kontakt med någon språkskola eller liknande för inhopp då och då men det är svårt att veta hur vi ska förhålla oss innan vi vet hur mycket jobb det är med barnet. Innan man har fått första barnet så har man ju faktiskt inte en aning om hur det kommer att kännas eller hur det kommer att bli. Kanske kommer det gå jättesmidigt men det kan ju också bli tvärtemot med ett barn som har kolik eller nåt annat som gör det lite svårare i början. Det är nervöst när jag tänker på det. Det är många tankar som går igenom huvudet såhär dags men det ska väl lösa sig för det gör det ju alltid på ett eller annat sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0