Lång dag!

Det blev en lång dag med massa promenerande igår: totalt 12 km. Vi tog metron in till stan och gick sedan runt och shoppade, det vill säga jag och Maya för Lee och Örjan provade öl på olika barer. Vi gick runt i stan och visade lite sevärdheter, splittrade upp för shopping och efter ett tag möttes vi upp för några montaditos (små mackor) på en bar.

Efter det bestämde vi oss för att gå från Sol till Parque Oeste där man tar linbanan som går till Casa de Campo som är parken nära vår lägenhet. Först hade vi tänkt att ta en tur och retur och gå till den där cocktailbaren men vi kände att vi vill hem en runda och fräscha upp oss så vi tänkte att det är bättre att hoppa av i parken och ta metron/en taxi därifrån hem. Detta visade sig vara ett projekt när vi kom fram då det inte fanns nån metro precis brevid och inga taxibilar och ingen taxi svarade när vi ringde så till slut började vi gå. Det tog ca 30 min och det är ju inte så farligt men när man som jag är gravid i sjunde månaden och redan hade gått ca 10km i ca 35-40 graders värme så kändes det ganska långt faktiskt! Men det löste ju sig!

Efter en välbehövlig dusch blev det en tur tillbaka in till stan och middag på ett argentinskt steakhouse (jag äter ju kött ibland nu under graviditeten) och maten var fantastisk som alltid när vi går dit. Jag tog världens godaste Key Lime Pie som efterrätt, såååå god! Mmmmmm.

Jag är så nöjd med min shopping också. Köpte massvis på rea!

Träningsbyxor, joggingbyxor, två snygga tröjor/blusar för att ha på jobb så småningom, ett par skor, sportsockor, en klänning, en kavaj, ett par shorts och allt för typ €35-40. Inte så illa! Jag älskar rea!

Idag blir det en tur till Cercedilla och de naturliga poolerna i bergen. Ska bli härligt med lite svalare väder och en lugn och ganska stillasittande dag idag för att ta igen sig från gårdagen. Självklart är jag den enda som är vaken än så länge... De andra snarkar väl på en stund till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0