Mage v 30 (29+5)

Idag börjar v 29+5 och jag har mått väldigt bra sen vi kom ner till Spanien. Inga direkta krämpor mer än att jag emellanåt behöver gå lite saktare men jag snittar ändå 6-10 km om dagen så det är inte som att det påverkar mig så mycket. Vissa nätter har jag sovit sämre men sen vi flyttade in till vår lägenhet med en ny säng där det är lätt att gå till badrummet mitt i natten och där vi har mörkläggningspersienner så sover jag mycket bättre. Det är såklart lite obekvämt med magen ibland och ibland håller han mig vaken men med våra nya goa kuddar uppbullade så funkar det bättre. Annars så har jag börjat få lite halsbränna då och då men det försvinner med tabletter så det känns helt ok.

Han rör sig otroligt mycket också. Stora rörelser och vi kan se både huvud, rumpa och rygg bulla ut sig på magen. Väldigt konstig känsla när han krälar runt där inne men det gör inte ont iaf (oftast). Han sparkar fortfarande också men det är mest stora rörelser som känns av. Det ska bli så spännande att få träffa vår lilla pojke! Tänk att det bara är 10 veckor kvar nu! Det är med skräckblandad förtjusning som jag tänker på det.

När Örjan och Maya kommer på söndag så ska de ta med sig barnvagn (mamma, Svante och syskonen har köpt det till oss som present), babynest, barnkläder som mamma hittat på blocket osv. Så då kommer det nog börja kännas mer riktigt än nu. Nästa vecka ska vi iväg och köpa spjälsängen också och sen är det klart för när han vill komma. Det känns fortfarande lite overkligt!

På morgonen innan frukost så syns det inte så mycket. På kvällen känns det som att jag ska spricka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0