Sjukvård i olika länder

Idag har jag varit hos läkaren här i Madrid och vi gick igenom mina papper från England, vägde mig och så fick vi göra ett snabbt ultraljud för att se att allt var bra och det var det. Bebisen väger nu 1441 g och är ca 38 cm, precis enligt skalan.

När vi gått igenom allt så fick jag en ny tid till att göra diabetestest igen på fredag och detta eftersom det inte fanns nerskrivet att det såg bra ut utan de bara förmedlat det till mig muntligt i England. Dessutom fick jag tid för en ordentlig ultraljudsundersökning på sjukhuset om två veckor, ytterligare en tid till samma doktor om fyra veckor, utöver detta ska jag till barnmorskan imorgon och även ta ett vaccin för toxoplasma. Jag måste säga att jag har fått ett fantastiskt bra bemötande här och alla är väldigt hjälpsamma. Det var bra i England också men allt verkar hända mycket snabbare till skillnad från vad man kan tänka sig.

Det var kul att få se lille bebisen sparka runt idag också även att det inte var lika skarp bild på denna maskinen som de hade på den här kliniken. Det blir nog annorlunda när vi ska på den riktiga undersökningen på sjukhuset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0