Status v 32 (31+6)

Imorgon går jag in i v 33 och nu börjar jag känna mig ganska så gravid. Det är jobbigare att gå långa sträckor, jag känner mig otymplig och lite klumpig, och jag känner av att värmen är lite jobbig. Att sova blir svårare och svårare. När jag väl sover är det ok men jag vaknar typ 5-10ggr varje natt av att han rör sig en massa, för att jag behöver gå på toa, jag har ont i ryggen, det är för varmt eller att jag inte kan hitta en bekväm ställning. Eller ännu värre för att jag har halsbränna...

Det är så otroligt skönt att jag inte behöver gå upp tidigt för att gå till jobbet men om det hade varit fallet så hade jag väl varit ok med det också. Men just nu känns det ganska lyxigt att jag har fått ett sånt långt sommarlov och att jag inte behöver jobba fram tills det är dags att föda. Eller, jobba kommer jag ju att göra men inte heltid så det är ändå en stor skillnad.

Snart ska vi gå ut på en promenad eftersom det börjar kylna av lite, iaf till strax under 30 grader. Jag försöker hålla igång iaf även att det börjar bli jobbigare. Jag och Michael håller fortfarande på med vårt vad och jag har gjort 39/70 nu, återstår att se om jag hinner nå 70 innan bf eller ej.

Gjorde en superenkel och god vegansk milkshake idag:

10 färska jordgubbar
2 dl sojamjölk med vanilj
2 stora iskuber

Mixa allt i en blender och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0