Förkylning

Både jag och Lee har varit förkylda i några dagar, Lee mer än jag, och nu verkar det som att lillen också dragit på sig en förkylning. Bara täppt näsa dock och ingen feber eller hosta än så länge iaf och han äter som vanligt så det är nog ingen fara. Han hade svårt att somna igårkväll och inatt vaknade han och var jätteledsen men nu verkar han redan lite bättre efter matningen nu på morgonen så förhoppningsvis så går det över snabbt. Jag ska iväg och köpa en såndär snorsug idag och se om det funkar men jag har läst både bra och dåliga saker om dem så mina förväntningar är inte så höga.

Jag ska egentligen iväg till doktorn idag och få recept på p-piller men jag får se hur lillen känner sig eller om jag ska avboka och ta det en dag i nästa vecka istället. Ibland får man vänta ganska länge även att man har bokad tid och det är ju ganska irriterande att sitta där om han inte är så pigg.

Annars så blir det nog en lugn dag idag. Lee jobbar hela dagen och kommer inte hem förrän kl 21 så jag vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med. Får väl bli en promenad eller två, kanske hinna med lite yoga också, planera några lektioner... vi får se. Ska klura på lite veganska rätter som jag ska laga till julbordet hos Sanna i Marbella. Spännande utmaning att göra veganskt julbord, speciellt här där det knappt finns några substitut.

Sötaste bilden igår när Anthony låg på min mage och sov. Helt däckad! Han har också lärt sig att sitta ganska bra själv i soffan.

10 km promenad utmed floden Manzanares här i Madrid. Underbart väder med sol och ca 15 grader. En härlig, tidig "vinterdag", snart kommer det bli mycket kallare dock. Häromdagen var bergen utanför stan helt täckta i snö redan och på torsdag har vi planerat att åka till Navacerrada för att få lite julkänsla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0