God vecka till ända

Veckan har gått fort och den har varit väldigt intensiv. Jag jobbar sedan en tid tillbaka i två olika klasser och som personlig assistent en stund varje dag. Denna veckan har varit lite jobbig eftersom just den eleven har varit aggressiv och det till och med resulterade i att jag mottog ett slag med jumper som snurrades och mina glasögon flög av. Efteråt blev jag också hotad med saxar men det lugnade sig och jag klarade mig utan skador. Det är första gången något sånt här har hänt mig och jag var faktiskt lite skakad i fredags när jag slutade min arbetsdag. Men jag vet att det inte var ämnat mot mig utan att det var i första hand frustration så imorgon är det bara att ta nya tag och se fram emot en ny vecka som förhoppningsvis är lugnare. 

För övrigt har veckan var bra. Jag har cyklat till jobbet 4 av 5 dagar och utöver det hunnit med två långa promenader, ett simpass och ett yogapass. Min nya leksak, Garmin Vivofit, har hållit mig motiverad och det vara bara igår som jag inte lyckades med mina steg men jag var bara 500 ifrån så det kan jag leva med. Jag och min kompis Michael på Nordirland har satt igång 100 pass innan midsommar och jag är på 8/100 redan så det går i rätt riktning. Målet denna veckan är att cykla varje dag om vädret inte för illa men det finns en risk att det inte blir så då väderprognosen lovar snö och kyla även här. 

Idag har jag bakat mina första kanelbullar i hela mitt liv och de blev riktigt goda och inte för söta. Det blev också en god soppa med kikärtor, linser, lök, potatis, vitlök, grönkål och morötter till kvällsmat. Värnade och gött en sån här kväll. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0