HIIT-träning: hiss eller diss?

Jag har testat passet metafit på mitt gym några gånger och det är en typ av HIIT-träning (high intensity interwall training). Det betyder mer eller mindre 30 sekunder intensiv träning med endast kroppen som redskap typ armhävningar, stjärnhopp, knäböj, plankan osv och sedan 8-16 sekunders paus, och detta under 30 minuters tid. 

Passet är jätteintensivt vilket är kul och skitjobbigt men jag känner att det finns stor risk för skador. Själv fick jag idag både ont i handlederna och i knäna och jag var lite orolig för att inte göra övningarna rätt. Planen är att köra ett pass igen nästa vecka men för min del räcker det nog med en dag/vecka för att inte slita på kroppen för mycket. Så diss för min del när det gäller för kroppens slitage men hiss för hur kul det är och tydligen väldigt bra för förbränningen också.  Vad är din erfarenhet? Jag kanske bara inte är så bra på att göra rörelserna... Vi får se hur det går nästa vecka! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0