Amerikanska, veganska bananpannkakor

Jag testade att göra mina amerikanska bananpannkakor veganska idag och det gick jättebra och jag tycker faktiskt att de smakade bättre än de jag brukade göra.

Recept:

3 dl mjöl
4 tsk bakpulver
4 msk vegetabilisk olja
3 dl soyamjölk med vaniljsmak
2 mosade bananer

Blanda de torra ingredienserna och tillsätt sedan mjölken sakta och sist i med oljan. Detta blev ca 10 pannkakor i olika storlek. Till dessa så åt vi Nutella (ej veganskt), och jordgubbar, kiwi och nektariner ihopblandat med lönnsirap. Sååååå gott! Och inget tillsatt socker heller!

Den enda "riktiga" skillnaden mot vanliga pannkakor är att de inte är riktigt lika mättande och jag antar att det beror på äggen men det är ju gott att variera sig ibland och se att man inte måste ha animaliska produkter för att maten ska vara god.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0