Inset day

Idag har vi studiedag och hela skolan ska packad ner och allt ska flyttad på. För mig är det här systemet med att alla ska byta klassrum helt ologiskt och det verkar ju sjukt osmidigt men men det är inte mitt problem. Eftersom jag har en bula så slipper jag allt lyftande och kommer istället att lägga in bedömningsdata i systemet, skriva elevprofiler och laminera grejer till olika klassrum. Lite trist men iaf skönt för jag får för ont i ryggen av att lyfta tungt och även att jag inte lyfte mycket igår så hade jag ändå jätteont i ryggen av att jag stått lutad fram när jag sorterade papper hela dagen.

Inga elever idag så det blir lugnt och skönt. Men det bästa med dagen är att en av mina kollegor på kontoret har lagat vegetarisk byryani (en sorts curry) och vegetariska samosas till allihopa. Hon är grym kock och det ska bli så sjukt gott! Härligt också att hon väljer att göra vegetariskt även att det finns många köttätare på jobbet. Skönt med folk som bryter köttnormen. Lunchen kommer definitivt bli höjdpunkten idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0